[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Løsning for synth-plassering

Løsning for synth-plassering

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Løsning for synth-plassering

Innlegg Hemmelig » Lør Jan 12, 2013 6:52 pm

Hei. Jeg lurer på om det finnes en praktisk løsning for å sette synther ovenfor hverandre, som i et slags stativ av noe slag, oppå et skrivebord? Noe slikt som dette, men altså til å plassere oppå et skrivebord fremfor på gulvet: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Synth_stack_@_N7thStudio.jpg

Jeg har ett skrivebord, men flere synther, og begynner å få dårlig med plass. Hvilke alternativer finnes det?
Hemmelig
Fersking
 
Innlegg: 9
Registrert: Ons Des 19, 2012 12:59 pm

Re: Løsning for synth-plassering

Innlegg Adriant » Søn Jan 13, 2013 3:30 pm

Det blir jo litt jalla, men om du bruker to slike http://www.lydbilde.no/index.php/pa-uts ... -3309.html kan du jo hvertfall ha to synther på bordet..

Ellers er jo veggmontering ganske plassbesparende..
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Løsning for synth-plassering

Innlegg Hemmelig » Tor Jan 17, 2013 6:37 pm

Hehe, fin "løsning", men hvordan tenkte du egentlig oppsettet i praksis?
Hemmelig
Fersking
 
Innlegg: 9
Registrert: Ons Des 19, 2012 12:59 pm

Re: Løsning for synth-plassering

Innlegg Adriant » Tor Jan 17, 2013 6:50 pm

Vel, bare for ordens skyld tar jeg utgangspkt i synther med 61 tangenter (tilpass etter behov) :

Plasser to slike laptopstativ med ca én meters mellomrom på pulten. Deretter legger du en synth i "nederste hylle" og én på øverste hylle. Planen forutsetter jo at synthen på nederste hylle er lav nok til å få plass inn under øverste hylle, men om det skulle knipe mener jeg å ha sett laptopstativ hvor øverste hylle kan justeres i høyden. Om du vil ha plass til en synth til i høyden, kan du sette ytterligere to laptopstativ oppå de som står på pulten. Det er her det potensielt blir virkelig jalla: som du ser er øverste hylle litt "tiltet" mot brukeren. Denne effekten vil jo øke om du setter to stativer oppå hverandre. Et par velplasserte strips burde gjøre susen.

MEN nå nærmer vi oss 2000kr i stativer, og jeg ville vurdert å heller ta meg en tur på maxbo eller lignende og bygget greiene selv...:)
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Løsning for synth-plassering

Innlegg Hemmelig » Søn Jan 20, 2013 9:14 pm

Kan funke det du skriver Adriant, om å bygge noe selv. Får se hva jeg kommer fram til.
Hemmelig
Fersking
 
Innlegg: 9
Registrert: Ons Des 19, 2012 12:59 pm

Re: Løsning for synth-plassering

Innlegg Blix » Tir Jan 22, 2013 12:02 am

Hvis man har mange synther stablet blir det problematisk å komme til for å skru.

En hylleseksjon festet i bordet, med uttrekkbare hyller, løser det problemet. Skinner får du kjøpt på Jula, Art.nr: 344112

Da trekker du bare ut den synthen du vil bruke og kan plassere dem tett i høyden.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Re: Løsning for synth-plassering

Innlegg Adriant » Tir Jan 22, 2013 12:07 am

God plan, OG det ser nok en god del penere ut :D
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Løsning for synth-plassering

Innlegg Hemmelig » Tir Jan 22, 2013 10:33 pm

Blix skrev:Hvis man har mange synther stablet blir det problematisk å komme til for å skru.


Ja, det er et "problem". God løsning du foreslår. Tilbake til tegnebrettet.
Hemmelig
Fersking
 
Innlegg: 9
Registrert: Ons Des 19, 2012 12:59 pm


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest