[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Jen SX-1000

Jen SX-1000

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Jen SX-1000

Innlegg Adriant » Lør Feb 23, 2013 12:59 am

Har akkurat plukket opp en slik for en billig penge. Den låter supert, og alle funksjonene fungerer optimalt, MEN jeg sliter veldig med at den har så vanvittig lav output. Selv om jeg skrur "output level" helt opp, spiller den på ca 1/4 av volumet til feks moog little phatty. Som mulig "quick-fix" har jeg testet ulike boost- og vrengpedaler for å booste signalet, samt kjørt opp preamp-gain og volum på min særs kjipe mixer i live-riggen. Dette øker riktignok volumet, men jeg får med uakseptable mengder støy på kjøpet.. Det er så gæli at synthen egentlig er ubrukelig - hvertfall live. Det er litt vanskelig å si hvor mye av støyen som kommer fra synthen og hvor stor andel som kan tilskrives de ulike leddene den går gjennom før forsterkeren.

Har noen vært borti problemet med samme eller andre synther? Tips til hva som kan gjøres?
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Jen SX-1000

Innlegg Starspawn » Lør Feb 23, 2013 1:49 am

Hvilket DB nivå ligger den på?
-20db omtrent?
Mindre?

Her er en grei oversikt over det meste.
http://www.milton.arachsys.com/nj71/ind ... bsubmenu=1

Med slike ting kan du være så heldig at en pot detter fra hverandre når du åpner opp eller du ser tydelig en svidd komponent, ellers må du nok inn med multimeter og oscilloscop.

Meld deg evnt inn i Yahoo gruppen som er nevnt øverst i linken.
Starspawn
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Tir Des 18, 2012 5:13 pm


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron