[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Norsk versjon av Gearslutz?

Norsk versjon av Gearslutz?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Daisuk » Søn Mai 26, 2013 2:45 pm

Finnes det en norsk versjon av Gearslutz? Hadde vært spennende å finne et norsk "miljø" for synthentusiaster, hvor man kunne nerde ut, teste ut hverandres synther, selge/kjøpe/bytte osv. Det kunne jo fint har vært dette forumet, men her skjer det ikke stort. Noen som vet? :)
Daisuk
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tir Apr 30, 2013 7:25 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg øiol » Søn Mai 26, 2013 8:53 pm

Synes selv at det foregår for lite her og det er bare å sette i gang og håpe på at andre tar opp tråden. Det er jo en del av oss, selv her i lille Norge. Ingen spørsmål og innlegg er for dumme bare man holder seg til tema. Litt tulleprat kan være gøy
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Syntesaiser » Søn Mai 26, 2013 9:54 pm

Jeg skal i hvert fall gjøre mitt med det prosjektet jeg har gående.

Forumet her er mer enn godt nok til å begynne med som "møteplass".
“Without music, life would be a mistake.”

― Friedrich Nietzsche, Twilight of the Idols
Syntesaiser
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Lør Apr 27, 2013 1:15 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Daisuk » Søn Mai 26, 2013 10:11 pm

Problemet er vel at det ikke "skjer" noe her, det skrives ikke stort om noe som helst inne i dette forumet, og Musikkweb er vel strengt talt rettet mer mot gitarbrukere og lignende. Syns synthesaiser.no er et godt initiativ, så bare å fortsette å bygge på den ideen! Men det finnes altså ingen tilsvarende sider lik Gearslutz i Norge? Jeg vet at både Sverige og Danmark har lignende sider med enorme brukerdatabaser, så en skulle jo tro det var et stort potensiale for det i Norge også ...
Daisuk
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tir Apr 30, 2013 7:25 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Syntesaiser » Man Mai 27, 2013 12:15 am

Det finnes ikke noe annet forum enn dette som har "aktivitet" nei, og i hvert fall ikke i nærheten av Gearslutz. Mannen bak www.synthesizer.no har en idé om å starte akkurat dette, men jeg vet ikke hvordan det går med prosjektet. Du kan finne han på Facebook om du søker på synthesizer.no. Vi kan vel starte med å hjelpe han i gang med det prosjektet. Jeg vet han trenger medhjelpere (på lik linje med meg).
“Without music, life would be a mistake.”

― Friedrich Nietzsche, Twilight of the Idols
Syntesaiser
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Lør Apr 27, 2013 1:15 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg terjewi » Man Mai 27, 2013 11:22 pm

Et aktivt domene krever faktisk en god del innsats. De store internasjonale webforumene har ofte mange frivillige som får det til å fungere.
Mange norske er jo aktive på steder som f.eks. amerikanske electro-music.com og nederlandske emportal.info
Man kunne jo tro at synth.no skulle være stedet, eller her på musikkweb.no
Slik det er nå har alle stedene sine egne miljøer, sånn at det ikke er naturlig for alle å være på ett sted.
Ellers er det vel finn.no som er Norges svar på Gearslutz: det meste selges via Finn nå for tiden, men det kan jo endre seg hvis man vil.
Det skjer imidlertid mye, det er det ingen grunn til å lure på: enormt mange som driver med synther, liker synther, hører på synthmusikk (av alle typer), lager konserter, spiller konserter, lager treff etc.
terjewi
Med på notene
 
Innlegg: 72
Registrert: Tor Nov 08, 2007 8:06 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Starspawn » Tir Mai 28, 2013 3:17 pm

Det skjer og endel handel på facebook, mest på generelt musikkutstyr, men alle er velkomne til å utvide gruppen for synth/studio også:
https://www.facebook.com/groups/144416592318535/

Men det er helt klart flest som ser annonser på FINN, du kan bare ikke prate med folk der ;)

Å samle mer av det som skjer på DIY, kurs, møter/stevner osv fronten er nok det jeg personlig hadde syntes var mest nyttig å få på nett, linker til det virkelige sosiale livet :D
Er ikke så lett å finne slikt alltid.
Starspawn
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Tir Des 18, 2012 5:13 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Syntesaiser » Tir Mai 28, 2013 3:50 pm

Om det skulle være interesse for det kan jeg alltids opprette et forum på min eksisterende side. Det kommer til bli en kostnad for meg, så jeg trenger i så fall hjelp (moderator) og fagfolk/entusiaster som kan bidra til trafikk og innlegg.

Er det interesse for et forum? Hvilke kategorier bør i så fall finnes?
“Without music, life would be a mistake.”

― Friedrich Nietzsche, Twilight of the Idols
Syntesaiser
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Lør Apr 27, 2013 1:15 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Starspawn » Tir Mai 28, 2013 4:56 pm

Det spørs på noen faktorer, og en viktig en er dessverre hvor ego folk er og om de føler seg fri til å utfolde det egoet.
Om noen oppfatter at det er DIN side som mest handler om DINE ting, vil pissekonkurransen starte ganske fort om brukerne i det hele tatt gidder komme.
Derfor er det vanligvis mye bedre om det ikke er enkeltpersoner som står for slikt om du vil ha noe som blir stort.
Det er som regel felles innsats i miljøer hvor det er behov for det, så da spørs det på behovet og på om du blir anerkjent av miljøet.

Som forsåvidt var hva du sa mao og, men litt andre vinklinger på det samme skader ikke ;)
Starspawn
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Tir Des 18, 2012 5:13 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Syntesaiser » Tir Mai 28, 2013 6:09 pm

Nå er det viktig å presisere at jeg ikke ser på dette som min side med mine ting. Det koster alt for mye til at det skulle vært tilfelle. Da hadde jeg like greit skrevet ned ting på et ark :P

Dette er forsøk på et initiativ, og det krever mindre tid og ressurser å skrive om de ting som interesserer meg. Jeg har mange planer for denne siden, men et forum var i utgangspunktet ikke en av de (på grunn av forumtroll). Men om det skulle være en ørliten interesse for å prøve å opprette et slikt "møtested" så kan jeg betale for drift og domene, og kommer selv til å være en aktiv bruker.
“Without music, life would be a mistake.”

― Friedrich Nietzsche, Twilight of the Idols
Syntesaiser
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Lør Apr 27, 2013 1:15 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Ole Henrik » Tir Mai 28, 2013 9:25 pm

Vi kjører jo en bra tråd her nå, så det er bare å fortsette her? :D
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Syntesaiser » Ons Mai 29, 2013 4:52 pm

Den døde fort :P
“Without music, life would be a mistake.”

― Friedrich Nietzsche, Twilight of the Idols
Syntesaiser
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Lør Apr 27, 2013 1:15 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg terjewi » Ons Mai 29, 2013 11:53 pm

Det er jo greit å selge ting via musikkweb og/eller finn, og så diskutere det her.
En mulighet, i hvert fall. Har vært gjort før, og det fungerer.
terjewi
Med på notene
 
Innlegg: 72
Registrert: Tor Nov 08, 2007 8:06 pm

Re: Norsk versjon av Gearslutz?

Innlegg Syntesaiser » Tor Mai 30, 2013 10:10 am

Enig terjewi.

Trenger ikke flere forum, men skulle ønske at dette forumet hadde noen få underkategorier.

Som for eksempel:

SYNTHER OG KEYBOARDS
- Analog
- Software og digital
- Treff og arrangement

...
“Without music, life would be a mistake.”

― Friedrich Nietzsche, Twilight of the Idols
Syntesaiser
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Lør Apr 27, 2013 1:15 pm


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron