[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hva er beste pc-laptop oppsett for livespilling?

Hva er beste pc-laptop oppsett for livespilling?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Hva er beste pc-laptop oppsett for livespilling?

Innlegg Poly » Tor Mar 27, 2008 12:45 am

Hva er erfaringene med pc-laptop for livespilling? Har en 4 år gml Pentium M med 1500 MB ram. Hakke råd til ny maskin.

Jeg ønsker kjøre bra piano/flygelsamples samt mulighet for noen andre små synthlyder. Piano er viktigst. Har et vekta masterkeyboard og et plastic m-audiobrett. Men er nervøs for at laptoppen kræsjer eller samplern hakker under spilling. Noen som har erfaringer?
Poly
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:13 am

Innlegg Dozerbabar » Tor Mar 27, 2008 9:52 am

Hva skal man si annet enn at her er det bare å teste, teste, teste, teste. Finner du ut at maskinen din ikke tåler det, så har du jo et problem... :?
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Laptop til livespilling?

Innlegg bjornsjoflot » Tor Mar 27, 2008 4:58 pm

Bruker en selvbygd maskin som passer akkurat i et 4U rack. Mye bedre erfaring med denne enn div laptops som jeg brukte tidligere. Bruker Emulator X2 og Ableton Live 7 og dette er dønn stabilt.
bjornsjoflot
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Tor Feb 07, 2008 12:34 pm
Bosted: Molde

Re: Hva er beste pc-laptop oppsett for livespilling?

Innlegg Blix » Tor Apr 10, 2008 12:14 am

Poly skrev:Hva er erfaringene med pc-laptop for livespilling? Har en 4 år gml Pentium M med 1500 MB ram. Hakke råd til ny maskin.

Jeg ønsker kjøre bra piano/flygelsamples samt mulighet for noen andre små synthlyder. Piano er viktigst. Har et vekta masterkeyboard og et plastic m-audiobrett. Men er nervøs for at laptoppen kræsjer eller samplern hakker under spilling. Noen som har erfaringer?


Har brukt forskjellige Dell og andre laptops pluss diverse konstruksjoner live i mange år nå. Har kræsjet en eneste gang på noen hundre jobber.

Du kan i prinsippet bruke hva som helst av dagens DualCore bærbare til den jobben, du klarer deg med 2 GB Ram. Har du mulighet til 7200 disk er det topp.

Kjør Windows XP og slå av indeksering av disken og alt som har med nettverk å gjøre når du spiller. Sett også optimering til ytelse.

Bruk gjerne en billig og enkel Host, jeg har brukt Steinberg V-Stack siden det kom. Det gjør ikke annet en å host'e og har vært dønn solid. Savner bedre assigning av kontrollere, men pytt.

Til lydkort har jeg brukt mye rart, men ASIO4ALL og den interne lydchipen kan svært ofte fungere aldeles utmerket. Pass på å ikke sette poweret til laptopen i jordet kontakt hvis det har jordet stikk. Lag en overgang. Det er helt ufarlig, alle powere er dobbeltisolert og de nyere er som regel uten nettjord.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

bærbar pc

Innlegg tordarn » Tor Jun 19, 2008 5:23 pm

Hallo!

Jeg bruker en Dell latitude D 520 bærbar pc sammen med Cubase 4 og vst instrumenter. Bruker særlig orgelprogrammet Hammond B4, det fungerer meget bra og stabilt på spillinger.
tordarn
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons Des 26, 2007 9:50 am
Bosted: Elverum

Re: Hva er beste pc-laptop oppsett for livespilling?

Innlegg HumdinGer » Tor Jul 10, 2008 8:58 am

Poly skrev:Hva er erfaringene med pc-laptop for livespilling? Har en 4 år gml Pentium M med 1500 MB ram. Hakke råd til ny maskin.

Jeg ønsker kjøre bra piano/flygelsamples samt mulighet for noen andre små synthlyder. Piano er viktigst. Har et vekta masterkeyboard og et plastic m-audiobrett. Men er nervøs for at laptoppen kræsjer eller samplern hakker under spilling. Noen som har erfaringer?

Jeg tror at du som en generell regel kan regne med at samplebaserte piano og annet stort sett går greit i og med at det ikke krever allverden av maskinkraft. Softwaresynther derimot krever litt prosessorkraft for ikke å "gå i stå", så der må du nesten bare teste og se hvor mye PCen din tåler.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg yhoyland » Fre Jul 11, 2008 1:45 pm

Husk allikevel på at et bra piano gjerne spiser av busser, harddisker, og
ikke minst RAM fordi det gjerne har flere layers med sampler til forskellig
expression/velocity. Gang det opp med 88 tangenter så blir det fort ganske
heftig.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest