[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Open Labs MiKo/NeKo

Open Labs MiKo/NeKo

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Open Labs MiKo/NeKo

Innlegg yhoyland » Tor Jun 12, 2008 9:50 pm

Jeg var nylig i USA og var såvidt borti en Open Labs NeKo (Timbaland Special Ed.).

Er det noen andre som har vært bortpå en av disse? Jeg har blandet erfaring
fra min lille test-tur på denne i studio der borte, men ser at dette nok kan
være en fryktelig kraftig produksjonssynth for de som "faller" for den.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Re: Open Labs MiKo/NeKo

Innlegg Stralner » Lør Mai 02, 2009 2:24 am

yhoyland skrev:Jeg var nylig i USA og var såvidt borti en Open Labs NeKo (Timbaland Special Ed.).

Er det noen andre som har vært bortpå en av disse? Jeg har blandet erfaring
fra min lille test-tur på denne i studio der borte, men ser at dette nok kan
være en fryktelig kraftig produksjonssynth for de som "faller" for den.


Hejsa,

Disse frygtelig kraftige synth workstations kan findes på www.Kmsmusik.dk

Jeg har selv sådan en, jeg har ALDRIG haft noget med så meget magt og alsidighed, ikke engang min Korg Oasys kan følge med.

Til hvem der ikke kan få det vildt nok....uha uha :shock:
Stralner
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Lør Mai 02, 2009 2:17 am

Innlegg Ole Henrik » Søn Mai 03, 2009 3:12 pm

Har vært bortpå dem på NAMM, men har aldri fått skikkelig tid til å sette meg skikkelig ned med den. Er dette noe det kunne vært interesse for en test i MP av?
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Blix » Søn Mai 03, 2009 8:42 pm

Ole Henrik skrev:Har vært bortpå dem på NAMM, men har aldri fått skikkelig tid til å sette meg skikkelig ned med den. Er dette noe det kunne vært interesse for en test i MP av?


Det er jo bare en passe kraftig PC med div. software, skjerm, tastatur, knotter og keyboard - pakket inn sånn passe pent. Og en stiv pris.

Det som hadde vært artig hadde vært å teste den mot funksjonelt tilsvarende PC + programvare til samme pris. Eller Mac...

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Stralner » Søn Mai 03, 2009 9:15 pm

Blix skrev:
Ole Henrik skrev:Har vært bortpå dem på NAMM, men har aldri fått skikkelig tid til å sette meg skikkelig ned med den. Er dette noe det kunne vært interesse for en test i MP av?


Det er jo bare en passe kraftig PC med div. software, skjerm, tastatur, knotter og keyboard - pakket inn sånn passe pent. Og en stiv pris.

Det som hadde vært artig hadde vært å teste den mot funksjonelt tilsvarende PC + programvare til samme pris. Eller Mac...

Blix


Se denne video:

http://cdn1.ustream.tv/swf/4/viewer.111.swf?vid=1351648

Disse er bygget til musik, det er en pc ikke.
Stralner
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Lør Mai 02, 2009 2:17 am

Hmm

Innlegg bjornsjoflot » Søn Mai 03, 2009 10:01 pm

Den har en Intel Core 2 Quad prosessor og 4 GB RAM, omtrent som min stasjonære pc som jo har dobbelt så mye RAM da. Dessuten kjører den windows. Er ikke det en pc vet ikke jeg... Hehe... Det finnes mange forskjellige kabinetter for pc også. Det viktige er innholdet. Ikke innpakningen.
bjornsjoflot
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Tor Feb 07, 2008 12:34 pm
Bosted: Molde

Innlegg Blix » Søn Mai 03, 2009 10:02 pm

Stralner skrev:
Blix skrev:
Ole Henrik skrev:Har vært bortpå dem på NAMM, men har aldri fått skikkelig tid til å sette meg skikkelig ned med den. Er dette noe det kunne vært interesse for en test i MP av?


Det er jo bare en passe kraftig PC med div. software, skjerm, tastatur, knotter og keyboard - pakket inn sånn passe pent. Og en stiv pris.

Det som hadde vært artig hadde vært å teste den mot funksjonelt tilsvarende PC + programvare til samme pris. Eller Mac...

Blix


Se denne video:

http://cdn1.ustream.tv/swf/4/viewer.111.swf?vid=1351648

Disse er bygget til musik, det er en pc ikke.


Men det er jo brukt standard PC-komponenter hele veien.

OpenLabs produkter, som jeg har sett på NAMM mange ganger, har kabinetter etc. og kontrollenheter som er skreddersydd for betjening av musikkprogramvare. Ergonomien scorer de selvsagt på, men maskinvaren som drar det hele er like fullt PC og operativsystemet er XP.

Å bygge eller konfigurere en PC til musikk i dag er ikke vanskelig.

Det jeg er nysgjerrig på er om hva OpenLabs innpakning koster i forhold til tilsvarende PC pluss skjermer og kontrollenheter etc, så får hver og en vurdere om det er verdt det. Her er det ikke noe fasitsvar.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg yhoyland » Søn Mai 03, 2009 10:26 pm

Jeg mener OS'et er skreddersydd, ikke en standard XP. Det forhindrer endel
potensielle driverproblemer, crasher osv....

Men joda, jeg ser jo at dette er mye penger for noe man kunne vispe
sammen selv....

Følger det ikke med en haug med softsynther osv også? Hvordan faller
prisen seg hvis man skal kjøpe disse også?
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Blix » Søn Mai 03, 2009 10:35 pm

yhoyland skrev:Jeg mener OS'et er skreddersydd, ikke en standard XP. Det forhindrer endel
potensielle driverproblemer, crasher osv....

Men joda, jeg ser jo at dette er mye penger for noe man kunne vispe
sammen selv....

Følger det ikke med en haug med softsynther osv også? Hvordan faller
prisen seg hvis man skal kjøpe disse også?


Skreddersømmen er vel OPPÅ XP, det er ikke mye man trenger å gjøre for å optimalisere en ren installasjon av XP for audio: 1: Slå av disk-indeksering og 2: velge prioritet for bakgrunnsprosessering.

Sammenligningen måtte jo ta med alt i pakka, ikke bare maskinvaren.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Stralner » Man Mai 04, 2009 10:10 pm

Jeg vil sige at have alle disse controlere, til bla. DAW assignable controleres, uendeligt altså + riff med virtuelle knobs til alle VST´s samt det at riff har det fede at man bare kan drag and drop effecter uden at skulle route alt hele tiden....touchscreen til 4000 dollar ala Lemur og alt det andet....alt sammen bygget sammen af experter til musik det er ret sejt.

Man skal nok se ALLE deres video´er for at forstå hvor lækkert det er sat sammen.......eneste minus jeg kan finde er Abelton live og ikke pro logic :wink:

Den er ikke dyr samlignet med Korg Oasys, som jo er helt lukket.
Stralner
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Lør Mai 02, 2009 2:17 am

Innlegg Stralner » Man Mai 04, 2009 10:17 pm

yhoyland skrev:Jeg mener OS'et er skreddersydd, ikke en standard XP. Det forhindrer endel
potensielle driverproblemer, crasher osv....

Men joda, jeg ser jo at dette er mye penger for noe man kunne vispe
sammen selv....

Følger det ikke med en haug med softsynther osv også? Hvordan faller
prisen seg hvis man skal kjøpe disse også?


Nogle af disse softsynth er gratis, mens andre ikke er som Sylenth eller truepianos eksempelvis. Men det ville være billigere at købe en end at bygge den selv. Og så er der jo lige alt den programering OL har lavet på uanede mængder af programør timer :arrow:

Jeg må heller lige sige at jeg er distributør af disse til scandinavien så det ikke virker mærkeligt at jeg er lidt fortaler for dem. Jeg kan bedst lide at være ærlig :D

Jeg har valgt at deltage i debatten om OL da jeg er simpelthen imponeret af dem, og jeg vil gerne bidrage til musik verdenen med at hjælpe dette produkt på banen. Desuden er det meget behageligt at kunne snakke med dem der har med det at gøre i praksis, syntes jeg selv ihvertfald.
Jeg håber i vil byde dette initativ velkommen.
Sist endret av Stralner den Man Mai 04, 2009 10:33 pm, endret 3 ganger.
Stralner
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Lør Mai 02, 2009 2:17 am

Innlegg Stralner » Man Mai 04, 2009 10:19 pm

Ole Henrik skrev:Har vært bortpå dem på NAMM, men har aldri fått skikkelig tid til å sette meg skikkelig ned med den. Er dette noe det kunne vært interesse for en test i MP av?


Jeg er simple Dansker så vil du bære over med mig og fortælle hvad det med testen betyder....sorry :oops:
Stralner
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Lør Mai 02, 2009 2:17 am

Re: Open Labs MiKo/NeKo

Innlegg theE-MUlatorFetishyst » Søn Jun 07, 2009 12:01 am

yhoyland skrev:Jeg var nylig i USA og var såvidt borti en Open Labs NeKo (Timbaland Special Ed.).

Er det noen andre som har vært bortpå en av disse? Jeg har blandet erfaring
fra min lille test-tur på denne i studio der borte, men ser at dette nok kan
være en fryktelig kraftig produksjonssynth for de som "faller" for den.


Hi. Jeg har kjøpt en Neko TSE, jeg tror er første i Norge. Siden desember 2008. Den har stor potensielt. DAWs, PlugIns VSTIs virker også ikke originaler men med ,, crack'' også. Jeg har installert masse prg son... drøm.
theE-MUlatorFetishyst
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Lør Jun 06, 2009 11:54 pm

Re: Open Labs MiKo/NeKo

Innlegg Stralner » Søn Aug 23, 2009 12:12 pm

theE-MUlatorFetishyst skrev:
yhoyland skrev:Jeg var nylig i USA og var såvidt borti en Open Labs NeKo (Timbaland Special Ed.).

Er det noen andre som har vært bortpå en av disse? Jeg har blandet erfaring
fra min lille test-tur på denne i studio der borte, men ser at dette nok kan
være en fryktelig kraftig produksjonssynth for de som "faller" for den.


Hi. Jeg har kjøpt en Neko TSE, jeg tror er første i Norge. Siden desember 2008. Den har stor potensielt. DAWs, PlugIns VSTIs virker også ikke originaler men med ,, crack'' også. Jeg har installert masse prg son... drøm.


De kører som en drøm med ALT windows compatibelt software :wink:
Open Labs distributør
Stralner
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Lør Mai 02, 2009 2:17 am

Open Labs NEKO LX%

Innlegg love2do » Ons Jan 13, 2010 1:33 pm

Da er den endelig på plass i studioet og har vært i aktivt bruk i 14 dager....kan ikke annet si enn at jeg er mektig imponert. Spesielt med den nye programvaren RIFF....deilig å kunne styre absolutt alt fra touchskjermen, lage seg egne kontrollere, kjøre prossessorsugne plugins uten den minste bekymring....hadde blandede følelser da jeg handlet etter mange år med Mac og stasjonære pc, men ingen grunn til bekymring! De selger ut noen få LX5 til meget reduserte priser - uslåelig ihht pris/ytelse.
love2do
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Lør Jan 09, 2010 5:36 pm

Neste

Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron