[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Tips til deler og fiksing av Kurzweil 2600

Tips til deler og fiksing av Kurzweil 2600

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Tips til deler og fiksing av Kurzweil 2600

Innlegg Andromyzer » Søn Jun 15, 2008 10:25 pm

Et noget spesielt ønske her:
Jeg vil først og fremst bytte ut noen deler til Kurzweilen, men har problemer med å finne noen service-kontakt i skandinavia som kan fikse dette.
Nr 2; jeg funderer på å pusse opp chassiset på keyboardet, hel-lakkering med påføring av så nært som mulig originale symboler, og trenger noen tips om noen som kanskje tar på seg slike oppdrag?
Grunnen for dette er at keyboardet ser mindre pent ut, og jeg ønsker å få det til å se strøkent ut, og ser ikke noen annen utvei enn å lage min egen variant.
Håper noen kanskje har noen tips å komme med... :)
Andromyzer
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Tor Sep 13, 2007 5:21 am

Innlegg Ole Henrik » Søn Jun 15, 2008 11:07 pm

Prolyd har nettopp overtatt agenturet på Kurzweil så du kan jo sjekke service med dem?
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Andromyzer » Søn Jun 15, 2008 11:20 pm

Ok, takker så mye...var ikke klar over at de hadde tatt over.
Andromyzer
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Tor Sep 13, 2007 5:21 am

Re: Tips til deler og fiksing av Kurzweil 2600

Innlegg Blix » Man Jun 16, 2008 1:29 am

Andromyzer skrev:Et noget spesielt ønske her:
Jeg vil først og fremst bytte ut noen deler til Kurzweilen, men har problemer med å finne noen service-kontakt i skandinavia som kan fikse dette.
Nr 2; jeg funderer på å pusse opp chassiset på keyboardet, hel-lakkering med påføring av så nært som mulig originale symboler, og trenger noen tips om noen som kanskje tar på seg slike oppdrag?
Grunnen for dette er at keyboardet ser mindre pent ut, og jeg ønsker å få det til å se strøkent ut, og ser ikke noen annen utvei enn å lage min egen variant.
Håper noen kanskje har noen tips å komme med... :)


Norsk Musikk Service Partner har håndtert Kuzweil i mange år, det er verdt å høre med dem ang deler. www.nmsp.no

Når det gjelder lakkering og silketrykk med nye symboler etc. (noe annet vil neppe være holdbart) så vil det ikke være økonomisk forsvarlig, med mindre du gjør det selv som et hobbyprosjekt. Man hvis du ikke har gjort slikt før stiller du ikke sterkt mht å få et strøkent resultat...
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Andromyzer » Man Jun 16, 2008 6:40 am

Takker for tips!
Jeg er klar over at det ville blitt en dyr affære, men det er en vurdering jeg får ta hvis jeg i det hele tatt finner noen som tar ett slikt oppdrag.

Det har jo vært artister opp gjennom tidene som har fått designet kabinetter til synthene sine, og det er kanskje noe sånt jeg burde se etter, fremfor å flikke på det jeg har?

Har funnet ut at Kurzweil er det jeg vil gå for fremover, etter å ha anskaffet en brukt K2600,- fantastisk lyd, kan ikke huske å ha blitt så inspirert ved anskaffelse av noen synth noen gang, så det lover godt for fremtiden og bruken av denne.

Tar fremdeles gjerne i mot tips. :)
Andromyzer
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Tor Sep 13, 2007 5:21 am


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest