[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Soft pianolyder

Soft pianolyder

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Innlegg goldenGeek2 » Lør Des 27, 2008 10:47 am

Eg synest Mrs. Mills-pianoet i Abbey Road Keyboards er sånn passe halvråttent... ganske stygg-fint faktisk :)
goldenGeek2
Superaktiv
 
Innlegg: 266
Registrert: Lør Des 01, 2007 8:48 am

Re: Soft pianolyder

Innlegg Whirly » Søn Des 28, 2008 8:04 am

tordarn skrev:Jeg lurer på om det er noen som vet om noen virkelig gode "soft pianolyder"?
Jeg har prøvd ut Hallion lydene i Cubase 4. Jeg har ikke funnet noe som er bedre enn det jeg har i min gode gamle Yamaha P90 dig. piano.
Ønsker noe med mer distinkt og med god sustain og pianofølelse.


Jeg har selv ikke noe top notch samplingsbibliotek for piano, men dersom jeg tilpasser spillet mitt til de lydene jeg til enhver tid bruker så pleier det å låte bra. Jeg bruker enten Reason Piano, medfølgende lydbibliotek til Motu Mach 5 v.2 eller Yamaha S90 hardware synth, og alle gir de helt forskjellig respons.

De medfølgende pianolydene i Halionone er dårlige, men dersom du oppgraderer Cubase 4 til versjon 4.5 så kan du bl.a. nedlaste et sett nye pianolyder fra Yamaha S90ES. Gå til Steinberg sin hjemmeside eller be om informasjon på Cubase.net

Pianoet skal være morsomt å spille og sitte i miksen. Førstnevnte oppnår jeg først og fremst ved å øve og å spille på en måte som instrumentet/lyden responderer på.

Vidar
Brukerens avatar
Whirly
Med på notene
 
Innlegg: 95
Registrert: Søn Apr 13, 2008 1:15 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Sample&Hold » Tor Jan 01, 2009 9:30 pm

hkh skrev:Har noen prøvd pianoteq?

Jeg synes det låter ganske sweet med sine 1.5 MB...


Enig. Kjøpte nettop en lisens. Fantastisk spillbart.
Sample&Hold
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tor Jan 01, 2009 9:26 pm

Ivory

Innlegg tordarn » Søn Feb 08, 2009 3:31 pm

Hallo igjen!
Har nå installert og prøvd Ivory. Ble veldig imponert når jeg prøvde dette på Immerslund.
Nå er jeg litt mer tilbakeholden. Jeg synes det låter veldig bra når jeg gjør opptak i Cubase, men synes det låter litt tynt live. Synes faktisk fortsatt at min gamle Yamaha p 90 låter bedere live.
Ivory mangler dybde og fylde live synes jeg.
Jeg har brukt preset låtene, er det noen edringer som raskt fører til forbedring?
tordarn
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons Des 26, 2007 9:50 am
Bosted: Elverum

Innlegg shakudu » Man Jan 11, 2010 2:01 pm

Sample&Hold skrev:
hkh skrev:Har noen prøvd pianoteq?

Jeg synes det låter ganske sweet med sine 1.5 MB...


Enig. Kjøpte nettop en lisens. Fantastisk spillbart.

Må si meg enig! Hvis ikke noe annet lettvektig bedre piano skulle dukke opp blir det nok lisens på meg og... :)
shakudu
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Man Jan 11, 2010 1:57 pm

Forrige

Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron