[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - keyboardstativ

keyboardstativ

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

keyboardstativ

Innlegg keyboardwizard » Tor Aug 07, 2008 10:45 am

hei igjen.

Jeg har nettopp kjøpt meg litt synth dilldall og trenger noen gode stativer til galskapen :lol:

Trenger først og fremst et eller flere stativ til studioet som er plassbesparende, gjerne 3-4 synther i høyden om mulig.

Synthene som skal ha plass i stativene er:
*Kurzweil PC3X (88 tangenters)
*Roland Fantom X7 (76 tangenters)
*Korg Triton LE (76 Tangenters)
*Nord Electro 2

Vil da såklart å Kurz'en nederst i riktig piano-sitte høyde ca, og fantomen i nærhet av denne slik at jeg kan spille på begge samtidig.

Noen som vet om det finnes noen egnede stativer til dette? (GOD kvalitet), ikke noe rigglete jalladrit som jeg må ligge halvvåken på nettene, redde for at mine kjære englebarn skal dette i gulvet :wink:


second, er liveoppsettet mitt...
Her har jeg rett og slett ikke funnet noen god løsning ennå.
er litt keen på Jordan rudess type "snurre-stand", men denne koster for 10 lakser hvis jeg skal ha plass til to synther på denne, men er jo absolutt et alternativ.

Ellers er jo forover-vendt variasjonen til Derek Sherinian litt kul, og noe jeg kunne tenkt må ha meg på en av synthene (korg tritonen kanskje)

Her er det bare å være kreativ og komme med gode tips.

nå ser det ut som jeg må ut med over 6.000 for flight til kurzweilen, så får jo se hvor mye penger jeg kan snike unna etter dette da.... :roll: :lol:
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm

Et godt stativ

Innlegg waveterm » Tir Nov 18, 2008 8:57 pm

Jeg ville anbefale Ultimate Support Systems, A-frame med plass til tre keyboards. Klarer høy vekt og er meget stabilt. Let på Ebay da de ikke lenger er i produksjon.
Lykke til :D
waveterm
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Fre Okt 31, 2008 4:40 pm
Bosted: Bærum

Innlegg Robbins » Ons Nov 19, 2008 12:09 am

Jeg kjøpte meg König & Meyer Spider Pro. Jeg er veldig fornøyd. Du kan sette på så mange armer du vil. 2 er standard, Du kan da bestille 1 eller 2 ekstra armer.
Robbins
Med på notene
 
Innlegg: 98
Registrert: Søn Nov 25, 2007 7:17 pm
Bosted: Tjøme

Innlegg devotee » Tor Nov 20, 2008 2:40 pm

Ultimate Support A-Frame er gode stativer, men kan være vanskelige å finne nå til dags. Et alternativ er Jaspers Alu: http://www.jaspers-alu.de/

F.eks. dette: http://www.jaspers-alu.de/jaspers-alu/i ... D-145B.jpg

Har forøvrig et 4D-145B stående som jeg ikke bruker hvis du er intr. (holder 88-tangenters keyboard). Send meg evt. en PM.
devotee
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Man Okt 29, 2007 2:19 am


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest