[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - keyboardforsterker

keyboardforsterker

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

keyboardforsterker

Innlegg janegiloye » Tor Aug 14, 2008 3:38 pm

vurderer å anskaffe en keyboardforsterker KBR-3D fra Motion-Sound. Noen som har erfaring med bruk av denne (piano og orgel)? Det er såvidt meg bekjent ingen norsk importør, men man kjøpe direkte fra www.g66.de. Men hva koster det da mhp. fortolling? Noen som har prøvd å importere?
JOE
janegiloye
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Aug 14, 2008 3:32 pm
Bosted: trondheim

Innlegg articlyd » Tor Aug 14, 2008 11:05 pm

Mener Pan Lydstudio har importen på Motion Sound...
articlyd
Tørr bak øra
 
Innlegg: 29
Registrert: Tir Jan 15, 2008 10:20 pm
Bosted: Troms/Kårvikhamn

Innlegg janegiloye » Fre Aug 15, 2008 8:42 am

Pan hadde det tidligere ja men har visstnok sluttet med det nå. Pan henviser direkte til g66 og etter å ha mailet med g66 bekrefter de å kunne sende til N, men fremdeles noe usikkerhet knyttet til fortolling?
janegiloye
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Aug 14, 2008 3:32 pm
Bosted: trondheim

Innlegg Blix » Fre Aug 15, 2008 9:49 am

Det er altså ikke toll på musikkutstyr, bare moms. Og den er som kjent 25%. Den slipper du ikke unna ved import, bare ved smugling...

Toll er det bare på tekstiler og matvarer, sjekk tråden i bass-seksjonen her på forumet hvis du vil ha detaljer.

Men hvofor ikke kjøpe to (du må jo ha stereo, mono er ubrukelig!!) aktive monitor/PA-kasser i stedet? Med 10, 12 eller 15-tommere og horn. Det finnes mye å velge mellom avhengig av hvor mye lyd/bånn du vil ha, pluss kvaliteten selvfølgelig. Og smak og behag. Personlig liker jeg de små JBL EON med 10" til de lydene jeg bruker ute, andre vil foretrekke andre varianter.
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg janegiloye » Fre Aug 15, 2008 10:29 am

Takk for klargjøringen Blix :) Fin link til tollvesenet også! - da er det ihvertfall bekreftet +25% (minus lokal moms i Tyskland)

BTW: KBR-3D er allerede en stereo-amp og inkluderer rotary samt innebygde mikrofoner for horn slik at utg. kan gå direkte til andre PA i evnt. større oppsett. Separate innganger for orgel (til rotor) og piano (ikke rotor) virker også attraktivt for mitt bruk.
janegiloye
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Aug 14, 2008 3:32 pm
Bosted: trondheim

Innlegg Blix » Fre Aug 15, 2008 10:45 am

Min personlige mening (understreker personlige) er at et par aktive kasser som du kan plassere med ca en meters avstand bak deg, gir en langt bedre lydopplevelse enn en liten boks med delt front. Dessuten låter ikke MS bedre enn en moderne simulert Leslie-effekt, i hvertfall ikke de jeg har prøvd på NAMM osv. Det beste er fremdeles en ekte Leslie pluss to aktive kasser :-) Trekassa gir en resonans som er helt unik.

Men, KBR-3D er jo noe mer kompakt og ikke så dyr i USA i hvert fall. $1599,97 hos Sweetwater
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest