[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Fatar VMK -161 plus

Fatar VMK -161 plus

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Fatar VMK -161 plus

Innlegg Robbins » Ons Aug 27, 2008 8:44 pm

Sitter å kjeder meg og kan like godt dele en erfaring som andre muligens kan ha nytte av.

Jeg har vært på leting etter gode veide tangenter en stund og har funnet ut en interessang ting. Prisen mellom EL.Piano og Masterkeyboard med veide tangenter er ikke stor.

EL.piano:
Yamaha P-85 ca 5700-6200 kr. Med: Graded Hammer Standard keyboard.

Har fått testet Roland FP-4 og FP-7 med 88 keys PHA II keyboard, som jeg likte særdeles godt, men da er man oppe i 10-12.000 kr.

Masterkeyboard:
Fatar VMK-188 Plus Midi Keyboard ca 6895 (veil.) med Hammer Action VMK plus serie.

M-Audio Keystation Pro 88. ca 4000,-
Dette er jo et alternativ som man kan prøve ut. Jeg hadde ingen mulighet til å teste dette brettet, men har lest litt på harmony central og forhørt meg med forhandler, hvor ingen av partene liker tangentene i det heletatt.
Men det er rimelig.

P-85 og Fatar føles ganske like på tangentene. Jeg syntes de er gode å spille på.
I følge min lokale forhandler, så lager Fatar tangenter for yamaha.

Jeg gikk til innkjøp av Fatar VMK -161 plus. Har ingen behov for 88 tangenter og kan nøye meg med 5 oktaver. Denne fikk jeg kjøpt rimelig på ryddesalg for 4200 kr hos prolyd. (veil. 5895).

Fatar serien får man i ulike størrelser:
Fatar VMK-149 Plus Midi Keyboard
Fatar VMK-161 Plus Midi Keyboard
Fatar VMK-176 Plus Midi Keyboard
Fatar VMK-188 Plus Midi Keyboard

Alle disse har samme type tangenter.

Takk for oppmerksomheten.
Robbins
Med på notene
 
Innlegg: 98
Registrert: Søn Nov 25, 2007 7:17 pm
Bosted: Tjøme

Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest