[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Forsterker til Yamaha CP70?

Forsterker til Yamaha CP70?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Forsterker til Yamaha CP70?

Innlegg filip » Tor Aug 28, 2008 3:00 pm

Går og venter på et Yamaha CP70, elpiano med strenger. Er det noen som har erfaringer med hvilke forsterkere som vil duge greit?

Et alternativ er kanskje å kjøre dem via en interface med preamp og ut fra studiomonitorer, men da må jeg ha pc-en oppkobla til enhver tid.

Forslag noen?
filip
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Mai 06, 2008 12:55 pm
Bosted: Ålgård

Re: Forsterker til Yamaha CP70?

Innlegg Blix » Tor Aug 28, 2008 3:34 pm

filip skrev:Går og venter på et Yamaha CP70, elpiano med strenger. Er det noen som har erfaringer med hvilke forsterkere som vil duge greit?

Et alternativ er kanskje å kjøre dem via en interface med preamp og ut fra studiomonitorer, men da må jeg ha pc-en oppkobla til enhver tid.

Forslag noen?


Snakker vi om hjemme/studio/live?

Aktive høyttalere er tingen på all slags tangentinstrumenter, (bortsett fra Hammond) - gjerne 2, du får dem jo i alle størrelser og fasonger. Men ekte stereo får du uansett ikke ut av et CP.

(Jeg synes for min del at CP-pianoene låter ørn uansett hva man plugger det inn i, men det er nå så. Smaken er som baken :lol: )
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg filip » Tor Aug 28, 2008 3:56 pm

Det er først og fremst snakk om hjemme. Live regner jeg med at det bare går rett i PAen, evt. via en preamp.
filip
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Mai 06, 2008 12:55 pm
Bosted: Ålgård

Innlegg yhoyland » Tor Aug 28, 2008 7:02 pm

Du trenger ikke preamp hvis du kjøper et par aktive monitorer/høyttalere. Rett fra CP og inn i input.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg filip » Tor Aug 28, 2008 7:36 pm

Ok, takk skal dere ha. Jeg finner nok ut av det når jeg får det i hus.
filip
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Mai 06, 2008 12:55 pm
Bosted: Ålgård


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest