[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Høyttalere til piano

Høyttalere til piano

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Høyttalere til piano

Innlegg øiol » Fre Okt 24, 2008 6:16 pm

Hvordan få best lyd ut av stagepiano? Roland FP4. Problemet er bare pianolydene. Rhodes, Hammond, synthlyder og diverse andre lyder er ikke noe problem. Har en Yamaha Stagepas 300 som er ok, men det mangler noe på pianosiden. Er veien å gå f.eks JBL Eon eller lignende? Må jeg gå for 15" for å få det til eller kan jeg bruke mindre. Skulle gjerne fått til god pianolyd.
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Høyttalere til piano

Innlegg Blix » Lør Okt 25, 2008 12:57 am

øiol skrev:Hvordan få best lyd ut av stagepiano? Roland FP4. Problemet er bare pianolydene. Rhodes, Hammond, synthlyder og diverse andre lyder er ikke noe problem. Har en Yamaha Stagepas 300 som er ok, men det mangler noe på pianosiden. Er veien å gå f.eks JBL Eon eller lignende? Må jeg gå for 15" for å få det til eller kan jeg bruke mindre. Skulle gjerne fått til god pianolyd.


Dette er i stor grad avhengig av musikkstil, spillestil pluss smak og behag. Personlig synes jeg JBL EON10 fungerer best, 15-tommere er ikke nødvendig til egen monitoring. Dessuten låter 10-tommerne generelt bedre etter min smak.

En annen ting er at når pianolyd blir sterkere enn den kan bli på et akustisk instrument, så blir det uansett "feil". Selv om man spiller på de mest avanserte samplinger og jukse-vekt-mekanikk blir det "stygt" når alt blir 20db høyere. Hele den tonale balansen i instrumentet blir unaturlig.

Men dette må man jo bare leve med...

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest