[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvilke analogsynther har du?

Hvilke analogsynther har du?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Innlegg øiol » Ons Aug 11, 2010 9:06 pm

øiol skrev:Har utvidet siden sist :D
Så nå ser listen slik ut:
Moog Little Phatty
Moog CP 251
Analogue Systems Modular. (Ikke så mange moduler ennå)
Doepfer Maq16/3
Novation BasStation
Novation DrumStation

Synes jeg gjorde et ok kjøp når det gjelder Novationsynthene. Var på ferie i Danmark i sommer og fulgte litt med på danske bruktannonser før jeg dro og fikk begge to for 1500,- DKK. Ser at noen skal ha 3000,- pr stk for disse i Norge.


Byttet ut Novation Drumstation og kjøpte en MFB-503 Drumcomputer. Hendig liten boks å programmere. Blir som 808 jeg hadde en gang i fortiden. Her er det ikke mulighetene som er fordelen, men begrensningene :)
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Hvilke analogsynther har du?

Innlegg øiol » Tor Nov 11, 2010 12:01 am

Har byttet ut Nord Stagen og skaffet meg en Prophet 08. :D Nå er det bare analoge greier i heimen. Har ikke hatt samme følelsen siden da jeg fikk Jupiter 4 i begynnelsen av 80-tallet. Har lest litt om at noen synes at den er litt tynn, men kan ikke forstå dette. Kan ikke sammenligne lydene med en rompler, dette er jo en SYNTH.
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Hvilke analogsynther har du?

Innlegg øiol » Fre Jan 28, 2011 12:06 pm

Er ikke lenger helt analog etter at jeg kjøpte en Memotron. :oops: Får litt flashback til 70-tallet. Kan ikke si annet enn at lyden er krem og synes den passer godt i samlingen sammen med de analoge
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Hvilke analogsynther har du?

Innlegg Jetboy » Lør Jan 29, 2011 9:27 am

Er MFB-503 bra? Noen butikker i Oslo som har den?

Kort update på analogfronten:

Trident Mk I
Mono/Poly (Ja, jeg skal hente den snart, Terje)
JP-8 Encore
JP-4 Io
SCI MultiTrak
DSS-1 (ikke helt analog, akkurat)
SX-210 (om vi noen gang får liv i den)

Ellers er jeg interessert i prøve følgende synther om noen av dere har dem og vil slippe meg inn:

OB-8
Pro One
Memorymoog
Synthex
Teisco 110F
A city built on rock'n roll is structurally unsound.
Jetboy
Med på notene
 
Innlegg: 94
Registrert: Tir Mai 12, 2009 4:55 pm

Re: Hvilke analogsynther har du?

Innlegg masyst » Søn Jan 30, 2011 10:52 pm

Nå er det akkurat en Oberheim OB-8 til salgs på finn, løp og kjøp :)
A synthesizer will be for you what you want it to be...
Brukerens avatar
masyst
Aktiv
 
Innlegg: 148
Registrert: Søn Sep 16, 2007 4:37 pm
Bosted: Lørenskog

Re: Hvilke analogsynther har du?

Innlegg øiol » Man Jan 31, 2011 12:29 am

MFB 503 bra??????

Kan ikke si at du får en hightech-maskin, men morsom er den. Nesten som en "808 light". Den har få lyder å velge i og er ganske enkel å programmere. Den har selvfølgelig en del begrensninger i forhold til andre, men det er jo litt av utfordingen. Tror ikke noen i Norge importerer MFB, men tror det er enkelt å handle direkte med MFB. Tror det er forhandler i Sverige om det hjelper.
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Hvilke analogsynther har du?

Innlegg Jetboy » Man Jan 31, 2011 9:05 am

Jeg har bydd på den OB-8'en.

Forøvrig mente jeg OB-X, ikke OB-8.

Øiol, for å presisere "bra": Gir den pinglete små knepp eller skikkelig kompakte, analoge lyder?
A city built on rock'n roll is structurally unsound.
Jetboy
Med på notene
 
Innlegg: 94
Registrert: Tir Mai 12, 2009 4:55 pm

Re: Hvilke analogsynther har du?

Innlegg øiol » Tir Feb 01, 2011 9:43 pm

MFB gir vel ikke det beste du får av analoge trommelyder, men koster ikke så mye da. Sjekk ut på youtube så ligger det noen klipp der. Se også www.jam.se Der finner du den
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Hvilke analogsynther har du?

Innlegg Negrotron » Tir Aug 02, 2011 2:18 am

Samlingen er for øyeblikket ganske liten, og består av:
Korg VC-10
Moog Rogue

Jeg er på utkikk etter en Polysix, så om noen her skal selge, eller vet om noen som skal, ikke nøl med å ta kontakt!
Korg VC-10, Moog Rogue

På utkikk etter en Polysix, så si ifra om en skal selges!

soundcloud: Negrotron
Negrotron
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Fre Jul 29, 2011 10:20 pm
Bosted: Gjøvik

Re: Hvilke analogsynther har du?

Innlegg Trygve » Fre Aug 05, 2011 3:41 pm

Roland SH-101
DSI Mopho KB
MFB Nanozwerg
MFB 522 (trommemaskin)

Hours of fun. 8)
Trygve
Tørr bak øra
 
Innlegg: 30
Registrert: Tir Des 18, 2007 1:08 am

Re: Hvilke analogsynther har du?

Innlegg øiol » Tir Aug 16, 2011 9:06 pm

Byttet ut Little Phatty og skaffet en Minimoog Voyager AE. Phattyen er en grom synth men vil si at det er et par hakk opp med Mini Voyager. Kan nesten si at ungdomsdrømmen har gått i oppfyllelse. :D
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Forrige

Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest