[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - ProTools?

ProTools?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

ProTools?

Innlegg Lars » Tir Sep 25, 2007 9:55 pm

Jeg bruker Cubase, men har inntrykk av at mange bruker ProTools. Burde jeg bytte? Er det bedre lyd i ProTools? Vi speller inn sanger med bandet vårt, en del liveinnspilling, og noe pålegg. Er ProTools bedre egnet til dette enn Cubase? Har tenkt å få det mikset i et stort studio der de bruker ProTools.
Lars
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tor Sep 20, 2007 12:05 am

Innlegg yhoyland » Ons Sep 26, 2007 1:18 am

Jeg tviler på at ProTools "låter" bedre enn Cubase, begge er digitale softwareløsninger. De aller fleste brukere går etter hvor praktisk programvaren er når de skal velge. ProTools er vel kjent som den beste "opptaksløsningen", mens Logic er kjent som songwriternes favoritt. Mange arbeider med Nuendo når de skal ta med seg ting ut på veien, og Cubase har vært en favoritt lenge og mange bruker det fortsatt. Jeg kjenner ikke til Cubase eller Nuendo spesielt godt, men både Logic og ProTools er profesjonelle og kapable saker. Deretter er det en smakssak, vil nok de fleste være enige om.

Hvis du bare jobber med band, og ikke skriver/programmerer mye (midi) så er nok ProTools det beste alternativet (hvis logic er det andre). Cubase kan jeg ikke uttale meg om.

Det er ikke noe problem å spille inn i Cubase og mikse i ProTools. Da leverer du bare lydfiler (fra 00:00:00 til slutt på alle spor) og så importeres disse i ProTools for nedmiks. Detaljene kan du avklare med den teknikeren/studioet som skal mikse for deg.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron