[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Bør jeg ha en Rompler?

Bør jeg ha en Rompler?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Bør jeg ha en Rompler?

Innlegg Robbins » Søn Nov 09, 2008 12:26 am

Mitt studio har i dag VA synther og analog synth. Musikkstilen er elektronisk musikk, electronica, pop, techno og trance.

Jeg kunne tenke meg å ha et instrument som kan gi meg det jeg evt mangler. Jeg er ikke så veldig inn i sampling av lyder og loops, så det er ingen nødvendighet for min del.

Bør ha bra med effekter. JV-2080 har for lite. Vil helst kunne fylle mange/alle parts med individuelle effekter.

Av lyder vil jeg trenge trommer m/ elektroniske trommer.
Gode Simmons electronic drums patcher.
Akustiske lyder som Slap bass, strings, kor osv.

Må være et bra interface som er raskt og enkelt å bruke.

Bør jeg velge Yamaha Motif, Roland Fantom, Korg M3?
Andre ideer? :)
Robbins
Med på notene
 
Innlegg: 98
Registrert: Søn Nov 25, 2007 7:17 pm
Bosted: Tjøme

Innlegg masyst » Søn Nov 09, 2008 7:32 pm

ROMplere er fine greier...
Har selv en Korg N364 som fungerer som supplement til mine analoge og VA synther. Den har sequencer og en haug med innebygde effekter.

Skal du kjøpe en ROMpler vil jeg anbefale deg å kjøpe brukt, dette er nemlig synther som synker raskt i verdi og du vil garantert få mye for pengene ved bruktkjøp.

Hele Korg sin N-serie er ganske bra, men jeg tror de fleste mangler gode elektroniske trommer.
A synthesizer will be for you what you want it to be...
Brukerens avatar
masyst
Aktiv
 
Innlegg: 148
Registrert: Søn Sep 16, 2007 4:37 pm
Bosted: Lørenskog

Innlegg Robbins » Søn Nov 09, 2008 10:41 pm

Jeg finner ingen info om N serien, kun M serie.
M3 derimot ser og høres interessant ut, men må innrømme at Roland Fantom har en bedre skjerm og ser mye mer brukervennlig ut. Men jeg har ingen erfaring med noen av dem. Både motif xs, m3 og fantom kan integreres i Daw som en VST plugin noe jeg liker svært godt.
Robbins
Med på notene
 
Innlegg: 98
Registrert: Søn Nov 25, 2007 7:17 pm
Bosted: Tjøme

Innlegg masyst » Søn Nov 09, 2008 10:57 pm

Info om N-serien finnes her: lhttp://web.archive.org/web/20021007033752/korgn.lowlife.com/synths/synths.html
Dette er en serie som kom på midten av nittitallet, men jeg for min del liker den litt typiske nittitalls/sent åttitallslyden den gir.

De nye workstation synthene må jeg innrømme et jeg er litt skeptiske til, fordi de virker så softwarebaserte også har de fargeskjerm...
Men dette er bare en merkelig idé jeg har fått.
Er sikker på at om du kjøper en av de nevnte synthene kommer du til å bli fornøyd.
Skal du bruke de som VST-plugins tror jeg forøvrig at en Korg X-50 muligens kan fungere for ditt formål.
A synthesizer will be for you what you want it to be...
Brukerens avatar
masyst
Aktiv
 
Innlegg: 148
Registrert: Søn Sep 16, 2007 4:37 pm
Bosted: Lørenskog

Innlegg Robbins » Søn Nov 09, 2008 11:41 pm

masyst skrev:Info om N-serien finnes her: lhttp://web.archive.org/web/20021007033752/korgn.lowlife.com/synths/synths.html
Dette er en serie som kom på midten av nittitallet, men jeg for min del liker den litt typiske nittitalls/sent åttitallslyden den gir.

De nye workstation synthene må jeg innrømme et jeg er litt skeptiske til, fordi de virker så softwarebaserte også har de fargeskjerm...
Men dette er bare en merkelig idé jeg har fått.
Er sikker på at om du kjøper en av de nevnte synthene kommer du til å bli fornøyd.
Skal du bruke de som VST-plugins tror jeg forøvrig at en Korg X-50 muligens kan fungere for ditt formål.

X-50 hadde nok gjort susen, men om jeg leser spec'en riktig så er den bare bi-timbral (samme med microx). Jeg bør ha minimum 4 part multitimbral.
Jeg bruker access virus TI som VST plugin og det gjør det mye lettere å finne frem patchene på alle partene isteden for å trykke seg ihjel på synthen.

edit: For min del er det demotiverende å ha synther som er tungvinte å bruke. Access Virus TI er suveren på dette pga plugin.
Robbins
Med på notene
 
Innlegg: 98
Registrert: Søn Nov 25, 2007 7:17 pm
Bosted: Tjøme


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest