[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Reparasjon Analog Synth

Reparasjon Analog Synth

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Reparasjon Analog Synth

Innlegg bjornviggo » Man Okt 01, 2007 9:49 am

Hei!
Jeg har en minimoog som trenger litt reparasjon. Noen som har noen tips til hvem som kan gjøre dette i oslo området? Jeg vet om en som heter Fredrik som driver synthservice.no, men han har ikke tid, og har mer eller mindre sluttet. Også er den en i kr.sand (analog.no), men det er litt vanskelig å få fraktet den uskadd dit, et stykke unna. Det er vel også Norsk Musikk Service her i Oslo på Alnabru. Men han har veldig lang venteliste, og det virker som han ikke er så veldig glad for å måtte reparere gamle ting. Han er litt lei av ustabile gamle synther tror jeg. :)
bjornviggo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Fre Sep 28, 2007 4:58 pm
Bosted: Oslo

Innlegg mos6581 » Man Okt 01, 2007 10:57 pm

Hei,
Kaster meg på denne tråden jeg også. har en Marion MSR-2 som sluttet å virke etter et tordenvær for noen år siden. Har vært i kontakt med analog.no, men han kunne ikke hjelpe meg med den. Noen som har tips til serviceverksted som kan hjelpe med denne?

Har forresten også en Quasimidi polymorph som har låst seg, og gjerne skulle blitt reparert. Tips til hvor jeg kan få reparert denne mottaes med takk.

-Terje
mos6581
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Man Okt 01, 2007 10:44 pm

Innlegg Dag » Søn Okt 07, 2007 12:22 am

Hva er feil med MiniMoog'n?
Kom med symptomene så kan jeg kanskje bistå litt.
Dag
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Lør Okt 06, 2007 9:27 pm

feil med minimoogen

Innlegg bjornviggo » Man Okt 08, 2007 3:03 pm

Hei!
Nå har jeg faktisk akkurat levert den inn til reparasjon hos Norsk Musikk Service på alnabru. Det tar noen uker før han får begynt på den, så vi får se.

Men den mest akutte problemet med den var at den har sluttet å modulere.
Hvis man bruker den 3. oscillatoren til å spille med vanlig, så fungerer alt fint. Hvis jeg derimot bruker den til å modulere enten vanlig pitch modulasjon eller filteret så fungererer det ikke. Det eneste som skjer er at tonen faktisk detter littegran i pictchen. Dette skjer uansett hvilken tangent man holder nede. Dvs: Modulasjon av. Holder nede en tangent (som spiller med 2 oscillatorer). Skrur på modulasjon bryter. Pitchen detter litt, og ingenting annet skjer.
bjornviggo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Fre Sep 28, 2007 4:58 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Dag » Man Okt 15, 2007 9:29 am

Tror ikke dette er noe alvorlig feil. Mest sannsynlig er det kretsen som lar osc 3 (LFO) styre osc 1 og 2 som er defekt. Det kan ligge både på utgangene på osc, på kretsen der hjulet og bryteren sitter.
Har du prøvd å styre oscialtorene ekstern via +5V? Fungerer dette er det ganske sikkert den kretsen jeg prøver å forklare om.

Hadde en MM som var utslitt i klaviaturet. Den orginale hadde gullbelagte fjører som kontakter og disse ble utslitt. Nye kostet kr. 3500.- fra USA i 1980. Det var mye penger den gangen. :shock:

God bedring til MM din. Håper du får fikset den.
Dag
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Lør Okt 06, 2007 9:27 pm

Innlegg inmotion » Fre Okt 19, 2007 10:01 pm

Jeg solgte min MiniMoog for flere år siden, men har et (fungerende) oscillatorkort om du ikke får fikset synthen.

Men jeg har egentlig en følelse på at problemene du har ikke er alvorlige. Kanskje bare noe slikt som dårlig kontakt et eller annet sted.
Men som sagt, kontakt meg om du trenger et nytt oscillatorkort til Minimoog.
inmotion
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Fre Okt 19, 2007 9:54 pm


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron