[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - DIY Outboard etc

DIY Outboard etc

Moderator: Ole Henrik

Innlegg mingus » Ons Aug 12, 2009 5:42 pm

Er det noen som vet hvor vi kan få tak i billige rack bokser?
Skal bygge en liten sak som trenger en 19", 3 Unit boks.
mingus
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Ons Aug 12, 2009 5:28 pm

Innlegg jarlehal » Man Aug 17, 2009 7:55 pm

jeg anbefaler deg å sjekke ut boksene her:

http://www.modushop.biz/ecommerce/index_l2.php

gode bokser til en grei pris. jeg har kjøpt billigere bokser, men de holdt dessverre ikke mål..
jarlehal
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Fre Sep 12, 2008 11:32 pm

Innlegg Bråtnes » Søn Aug 30, 2009 5:17 pm

Noen som har kjennskap til denne?
Hybrid 1176
Ser jo ryddig ut å bygge og komplett dele-liste med delenummer hos leverandør er jo ikke dumt. Ser at det har blitt levert som kit før, men at gutta nå har gitt seg med det, men skader vel ikke å gi seg i kast med prosjektet allikevel :)
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Rufo 3U 19" Rackhus

Innlegg mjproc » Tir Des 08, 2009 10:36 am

Noen som har erfaring med disse?
Rufo partnummer: 87409V, 3U Rackhus 19" ventilert

Tenker bygge LA-2A og størrelse ser ok ut, men er usikker på om denne boksen egnet..
mjproc
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Fre Des 04, 2009 1:30 pm

Leverandør av "turret board"?

Innlegg mjproc » Tir Des 08, 2009 10:38 am

Noen som kjenner til en leverandør av turret board. Har trålet webben (spesielt i Norge) men finner få leverandører. Noen som vet hva disse heter på Norsk?
mjproc
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Fre Des 04, 2009 1:30 pm

Innlegg articlyd » Tir Des 08, 2009 4:03 pm

articlyd
Tørr bak øra
 
Innlegg: 29
Registrert: Tir Jan 15, 2008 10:20 pm
Bosted: Troms/Kårvikhamn

Innlegg jarlehal » Tir Des 08, 2009 10:51 pm

Velkommen til forumet mjproc!

Jeg kjenner ikke denne Rufo-boksen. Men til den prisen jeg fant fram til, så bør de være gode. Min anbefaling hva rackbokser angår finner du et par poster opp. Den eneste ulempen med denne leverandøren er det italienske postvesenet. De tar seg god tid..

LA-2A en er skikkelig gromboks. Jeg er blitt veldig glad i min!! Bygde den med UTC A-10 og UTC A-24.

Regner med at du har sett denne:
http://www.recproaudio.com/diy_pro_audi ... x_la2a.htm

Turret boards finner du på ebay. Jeg har nettopp kjøpt en haug med terminal strips jeg planlegger å bruke i stedet for turrets i mine små rørprosjekter fremover.
jarlehal
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Fre Sep 12, 2008 11:32 pm

Innlegg mjproc » Ons Des 09, 2009 1:40 am

Takker for inspill og linker!! Audio-tech hadde mange godbiter og turret board. Kjapp tilbakemelding på mine spørsmål også.

jarlehal:
Hvilke rør benyttet du i din LA-2A ? Desto mer jeg leser desto mindre klar blir min konklusjon for hvilke jeg skal velge.... likte litt beskrivelsen på TAD 7025 S Mullard style (Audio-tech). Kommer nok også til å kjøpe sowter trafo'r. Begynner nok å kjøpe inn deler etc på nyåret (om jeg klarer vente...) først skal jeg lodde sammen a5500 (diymic.com) som kommer i morgen :P
Benytter du røret som fulgte med i kittet og/eller har du testet alternativer? (Lurer litt på TAD 7025 her også)

Ble skikkelig inspirert over dine utmerkede prosjekt!! Det fikk meg i gang igjen etter laaaang elektro dvale)
mjproc
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Fre Des 04, 2009 1:30 pm

Innlegg jarlehal » Ons Des 09, 2009 9:42 am

PT har jeg Mullard (repro) 12ax7, (NOS) RCA 12bh7 og (NOS) GE 6aq5 i LA2An. Sistnevnte rør har er vel egentlig en ekvivalent til 6aq5 og har en annen typebetegnelse, men den husker jeg ikke i farta.

Ahh, så du har handla inn en A5500. Jeg kan ikke si annet enn "gled deg". Dette lille prosjektet ga meg fullstendig hakeslepp under de første testene. Har lånt ut den ene A5500n min til et lokalt studio, og han som driver det bruker nå denne på det meste. Det eneste jeg har gjort så langt er å bytte røret. Og disse har fått Telefunken ECC83 (NOS) rør!
Meld gjerne tilbake etter du har fått testet mikrofonen. Jeg vil gjerne høre hva du har å si om den.

TAD 7025 kjenner jeg ikke dessverre.

Hyggelig at min nerding kan komme til nytte :D
Hvor holder du til mjproc?
jarlehal
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Fre Sep 12, 2008 11:32 pm

Innlegg mjproc » Tor Des 10, 2009 11:11 pm

Bor i Elverum :-)

Loddet ferdig A5500'n i dag, og prøvde mikken litt.... (uten innkapsling) og det brummet noe innfernalsk..... trodde jeg hadde samme problemene som du hadde opprinnelig med dårlig jord mot gods......

Viste seg ganske enkelt at med innkapsling montert,,, ble det bra! :-)

Førsteinntrykk (med 2pF mellom pinne1 og 2 på tube pcb) var vanvittig!!! (fant ut at jeg må etterisolere rommet mitt..... hørte en hver liiten lyd av disk etc....

Skal teste litt gitar og sang over helgen,,,, og få den lakkert

Om noen der ute lurer på å bygge denne mikrofonen...... gå igang.. nesten ingen problemer, og virket med en gang.
mjproc
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Fre Des 04, 2009 1:30 pm

Innlegg jarlehal » Fre Des 11, 2009 12:33 pm

Ja, jeg har opplevd det samme som deg. Følsom krets dette :) Men med "lokket" på er det ikke så mye støy å spore.

Har du noen erfaring med andre rørmikker? Jeg lurer rett og slett på hvor gode disse mikrofonere er kontra de noe mer kostbare. Jeg hadde aldri hørt en rørmikrofon før, så sammenlikningsgrunnlaget mitt er labert. Men jeg tviler på at det er mange mikrofoner som kan konkurrere i dette prisleie i alle fall.
jarlehal
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Fre Sep 12, 2008 11:32 pm

Innlegg mjproc » Fre Des 11, 2009 8:02 pm

Skal teste den mot en røde nt1 (mener jeg den heter) av en kammerat. Har kun brukt røde'n før og en fra studio Projects, a5500 er min første rørmic.

Tror jeg skal bestille 1 til snart :-) ingenting slår denne i forhold til pris...
mjproc
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Fre Des 04, 2009 1:30 pm

Innlegg jarlehal » Lør Des 12, 2009 3:29 am

Det er nok bare å bestille en til gitt :) Når vennen din får høre den nye mikrofonen din er jeg sikker på at han vil ha en også. Jeg har en RØDE NT1 selv, men den har ikke vært ute av esken sin på en stund for å si det sånn.
jarlehal
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Fre Sep 12, 2008 11:32 pm

Innlegg mjproc » Lør Des 12, 2009 1:46 pm

NTK het den :-) Blir spennende å sette de opp mot hverandre. Syns NTK'n har vært helt suveren før.... men har en anelse at A5500 overgår ntk'n....
mjproc
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Fre Des 04, 2009 1:30 pm

Innlegg jarlehal » Lør Des 12, 2009 4:19 pm

NTK ja, det blir vel en litt mer rettferdig sammenlikning sett med røde øyne :wink:
Hadde vært veldig moro om du kunne publisert noen resultater av sammenlikningen.

Det går litt smått med DIY-inga mi om dagen. Har hatt så mye annet å gjøre i det siste. Men har et par prosjekter på benken som jeg må se å få ferdig snart. Det største er en stereo varimu kompressor (PM 670) som jeg har pusla med i lang lang tid.
jarlehal
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Fre Sep 12, 2008 11:32 pm

ForrigeNeste

Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest