[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvilket opptaksformat bruker du?

Hvilket opptaksformat bruker du?

Moderator: Ole Henrik

Hvilket format bruker du?

44.1kHz 16-bit (CD)
5
15%
44.1kHz 24-bit
17
52%
48kHz 24-bit (DVD, SACD)
5
15%
96kHz 24-bit eller høyere
5
15%
Aner ikke
1
3%
 
Antall stemmer : 33

Innlegg Kroon » Man Feb 11, 2008 12:58 am

Sånn apropos frekvenser over 20K:

Hva i alle dager er det bestefar Rupert våser om her? :shock: ;)

http://www.youtube.com/watch?v=RpHmHYxczG4
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Innlegg yhoyland » Man Feb 11, 2008 3:21 am

Kokkeliko!!!

Her snakker vi brune og grønne frekvenser...
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg H-Musikk » Man Feb 11, 2008 9:42 am

Jaja...jeg fikk i alle fall med meg så mye at jeg ikke kommer til å starte noen krig eller revolusjon...for jeg har 2 x Portico 5033. :roll:
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Kroon » Man Feb 11, 2008 10:19 pm

Oops. Jeg eier ikke noe Portico-utstyr.

Apropos det...

Jeg har kjent i det siste at jeg gradvis men sikkert begynner å utvikle en syk
trang til utrydde små, men irriterende folkeslag, slik som finner, pygméer og
bergensere.

Hva, denne hydrogenbomben... Nei, den er ikke min.
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Innlegg H-Musikk » Man Feb 11, 2008 10:38 pm

Kroon skrev:Hva, denne hydrogenbomben... Nei, den er ikke min.

Er ikke du egentlig svensk da...eller var det forresten dynamitten de fant opp på den siden av kjølen,,, :lol:
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Dozerbabar » Man Feb 11, 2008 11:09 pm

De fant den ikke opp, de sto jævlig nære når det smalt :roll:
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Sounderground » Tir Feb 12, 2008 1:28 am

Dette høres ut som en spøk. Bestefar kan da ikke mene alvor!
En ganske god spøk faktisk.

www.sounderground.no
Sounderground
Aktiv
 
Innlegg: 136
Registrert: Ons Nov 14, 2007 3:50 am
Bosted: Oslo

Innlegg Henning Svoren » Tir Feb 12, 2008 3:12 am

Hvorvidt folk går til krig er en ting, men har forstått det sånn at RN er nokså bestemt på at hjernen reagerer også på lyd over 20kHz. Sakset noe her for interesserte:

"Tom Borthwick: I have a 5106 console and on an Audio Precision test it goes from 5 Hz to over 150hz. This extended bandwith, was it a concerted effort or just the result of good design?

Rupert: Good question. Well Tom, I’m guessing what you meant was 150 kHz not Hz. The transformers and all the amplifiers in these designs were of that order. The console mentioned, if I remember correctly, was a broadcast console, one of the later ones. We were paying particular attention to bandwidth. Incidentally, that console was designed by Geoff Watts, one of my earliest collegues on my design team.

Fletcher: There has been some measure of debate about bandwidth including frequencies above 20kHz, can we hear them, do they make a difference, etc.

Rupert: OK, Fletch, pin your ears back...back in 1977, just after I had sold the company, George Martin called me to say that Air Studios had taken delivery of a Neve Console which did not seem to be giving satisfaction to Geoff Emmerick. In fact, he said that Geoff is unhappy.... engineers from the company, bear in mind that at this point I was not primarily involved, had visited the studio and reported that nothing was wrong. They said that the customer is mad and that the problem will go away if we ignore it long enough.

Well I visited the studio and after careful listening with Geoff, I agreed with him that three panels on this 48 panel console sounded slightly different. We discovered that there was a 3 dB peak at 54kHz Geoff's golden ears had perceived that there was a difference. We found that 3 transformers had been incorrectly wired and it was a matter of minutes to correct this. After which Geoff was happy. And I mean that he relaxed and there was a big smile on his face.

As you can imagine a lot of theories were put forward, but even today I couldn't tell you how an experienced listener can perceive frequencies of the normal range of hearing.

And following on from this, I was visiting Japan and was invited to the laboratories of Professor Oohashi He had discovered that when filteres were applied to an audio signal cutting off frequencies of 20 kHz, the brain started to emit electric signals which can be measured and quantified

These signals were at the frequencies and of the pattern which are associated with frustration and anger. Clearly we discussed this at some length and I also would forward the idea that any frequncies which were not part of the original music, such as quantisizing noise produced by compact discs and other digital sources, also produced similar brain waves."
Henning Svoren
Superaktiv
 
Innlegg: 336
Registrert: Tir Jan 08, 2008 2:51 am
Bosted: Sunnmøre

Innlegg yhoyland » Ons Feb 13, 2008 12:30 am

Hm.

Jeg har ikke nok vekt til å si at det er total bullshit, men jeg kan si at jeg
stiller meg kritisk til den filosofien der. Jeg har minst 2-3 cd'er som jeg ikke
blir sint av...

:roll:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Borrmann » Ons Feb 13, 2008 5:14 am

Ditto, Yngve!
Borrmann
Aktiv
 
Innlegg: 122
Registrert: Søn Feb 03, 2008 5:23 pm

Innlegg Kroon » Ons Feb 13, 2008 1:22 pm

Skjønner ikke hva dere snakker om.

Jeg blir sint av all musikk.

Hold linja... jeg må gå og drepe et eller annet.
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest