[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Godt studioheadset til ca 500kr

Godt studioheadset til ca 500kr

Moderator: Ole Henrik

Innlegg Sounderground » Ons Nov 14, 2007 4:38 am

Dersom du har Koss så skal du være klar over at du har livstidsgaranti!
Vi har mange av disse og jeg mener de låter godt og har aldri hatt problemer med for mye overlytting. Hvor høyt spiller du egentlig? -Mikker du opp headsettet? En gylden regel: Headset går i stykker! -derfor er Koss et meget godt alternativ til tracking. Med Koss har du et headsett som varer evig. Send det til Billingstad Bedriftsservice og du får et nytt eller fikset tilbake -helt gratis:) Vi har en håndfull av disse og "duværden" så deilig det er å slippe å bli forbannet når gitaristen tråkket på settet og prøver seg på en dårlig unnskyldning. Jeg bruker selvsagt ikke disse til miksing, men om det skulle være påkrevd så har vi GradoLabs til denslags, men det blir ikke mindre overlytting av dem:)
Utover dette så må jeg bare vise til postene av yhoyland: Mye lurt fra den karen.

www.sounderground.no
Sounderground
Aktiv
 
Innlegg: 136
Registrert: Ons Nov 14, 2007 3:50 am
Bosted: Oslo

Innlegg yhoyland » Fre Nov 16, 2007 5:17 pm

Hvor kjøpte du GradoLabs headsettene dine? Jeg hadde et RS1 i England for et par år siden, men finner ikke norsk leverandør?
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Sounderground » Fre Nov 16, 2007 6:46 pm

Stereofil i Oslo har mye fra Grado. Anbefales til alle som skal ha seg hi-fi!
http://www.stereofil.no/produkter/headset.html

www.sounderground.no
Sounderground
Aktiv
 
Innlegg: 136
Registrert: Ons Nov 14, 2007 3:50 am
Bosted: Oslo

Innlegg yhoyland » Fre Nov 16, 2007 7:41 pm

Woooh. Det var da også noen SVÆRT norske priser. Jeg kjøpte mitt for ca 4000, det er jo halvparten! :cry: :cry: :cry:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Sounderground » Fre Nov 16, 2007 8:03 pm

Ja, det koster å være Norsk!
-Hallo, du sitter på en SSL9000! :)

www.sounderground.no
Sounderground
Aktiv
 
Innlegg: 136
Registrert: Ons Nov 14, 2007 3:50 am
Bosted: Oslo

Innlegg yhoyland » Fre Nov 16, 2007 8:11 pm

Og akkurat derfor har jeg ikke råd til å bruke 8000 på et headset. :lol:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg loopwiz » Lør Nov 17, 2007 1:14 am

Here jemini :roll:

Koss har ingen ting i et studio å gjøre. Passer bedre til en fjortis-knott når det heter portapro.
Den livstidsgarantien er ikke verdt en skjit så lenge det er brukt til "profesjonelt" bruk, og så vidt jeg vet blir reparasjonene utført av en værnet bedrift i asker. Godt å vite at reperasjoner blir gjort av fagfolk.

Grado har ingen eksportpolitikk, og koster derfor dobbelt så mye i norge.
Om det låter dobbelt så bra selv om det krysser en landegrense tviler jeg på.
Titter man litt på nettet blir det fort klart at Grado er de mest poulære settene å modifisere.
Lurer på hvorfor Grado-eiere er de som modifiserer mest?? Fordi hodetelefonene er så bra???

I mine ører er det fire fabrikanter som lager hodetelefoner det er verdt å snakke om; Beyer, Senn, Sony og AKG.
Jeg kunne snakket om Audiotechnica sine toppmodeller, men på grunn av en sykt underlig japansk eksportpolitikk blir ikke AT solgt i europa....

Phillips, Bose, og Technics får meg til å tenke på "stereoanlegg i rack med masse lysdioder" og gjør med generellt kvalm.


LooP
loopwiz
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Tir Okt 16, 2007 4:21 am

Innlegg Sounderground » Man Nov 19, 2007 12:19 pm

Hold your horses!

Jeg er enig i at dine 4 store er å foretrekke, men hvilket Beyer får du for under 500 spenn? At Koss ikke har noe i studio å gjøre er litt i "bastanteste" laget og jeg fastholder mitt utsagn om at headsett går i stykker -uansett kvalitet! Med band inn hver uke så setter jeg stor pris på Koss sin gode garanti. At en vernet bedrift ikke er i stand til å skifte en bøyle får stå for din egen regning, men jeg er en storfornøyd proff-bruker! Jeg vil også hevde at de låter godt og er gode å ha på.
Lyttingen til utøveren er meget viktig og dersom f.eks vokalisten ikke presterer så tar jeg gjerne på skylden for det og ser om vi ikke kan gjøre noe med lyttinga. Vi har mulighet til å bruke "ubegrenset" med prosessering på hver lyttekurs (Yamaha 03D til monitoring) og kan således gi utøveren gode forhold -blandt annet i kombinasjon med Koss, men det ville være galt å ikke ha alternativer.

Ettersom jeg jobbet med gutta i stereofil og solgte Grado så var det naturlig for meg å "ta med meg" noe av disse. Jeg synes de er ok. Finner det underholdene at du blir kvalm av masse lysdioder i rack. Er ikke det alles drøm, eller jobber du kun ITB? :)
Sounderground
Aktiv
 
Innlegg: 136
Registrert: Ons Nov 14, 2007 3:50 am
Bosted: Oslo

Re: Godt studioheadset til ca 500kr

Innlegg Wiz » Fre Des 28, 2007 9:48 am

trommeforum.com skrev:Er på jakt etter et headset som skal brukes til å ta opp litt gitar og vokal i et lite hjemmestudio. Sikkert mange som smiler godt når jeg kun skal bruke 500kr på dette, men om dere vet om noen i den prisklassen så hyl ut.

Kjøp et brukt. Jeg solgte senest i går et AKG 271 Studio til 700,-. Knapt brukt. Nypris 1845,-.
Bytta det ut i et Sennheiser HD650 :)

Som sagt; for 500? Kjøp pent brukt. Og ikke AKG271 Studio. Det får du vondt i øra av ^
Wiz
Tørr bak øra
 
Innlegg: 26
Registrert: Fre Des 28, 2007 9:25 am

Innlegg trommeforum.com » Man Des 31, 2007 7:12 pm

Det ble til slutt disse jeg kjøpte. Bruker de også til mp3 spiller og laptop så da ble det et som ikke er så veldig stort. Godt fornøyd med de. Eneste som jeg syntes er dumt er at det er laaaang leding og de er litt små rundt øra.

Det er vel ikke akkurat et studioheadset, men de er lukkede og sperrer ganske godt for lyder utenfra.
trommeportalen.no
Norges eneste nettside rettet spesielt mot trommeslagere
Brukerens avatar
trommeforum.com
Tørr bak øra
 
Innlegg: 28
Registrert: Tir Sep 11, 2007 8:28 am

Forrige

Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest