[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Kan jeg kople slik? Mikke trommer og bruke in-ear på øving

Kan jeg kople slik? Mikke trommer og bruke in-ear på øving

Moderator: Ole Henrik

Kan jeg kople slik? Mikke trommer og bruke in-ear på øving

Innlegg trommeforum.com » Lør Okt 27, 2007 11:45 pm

Har lekt litt med tanken på å mikke opp trommesettet på øving og få lyden via in-ear monitor. Kan jeg mikke opp hele settet inn i hovedmikseren, og så ha en liten mikser ved trommene kun til trommene?

Altså at både trommer, gitar og vokal er koplet inn på hovedmikseren slik at jeg kan stille inn hver trommekanal der slik jeg vil ha den i PA, mens jeg har en egen mikser bak settet hvor jeg også kan stille inn lyden slik jeg vil ha det i øret.

Funker det å kople på denne måten, eller vil dette av en eller annen grunn ikke fungere?

Takker for svar! :)
trommeportalen.no
Norges eneste nettside rettet spesielt mot trommeslagere
Brukerens avatar
trommeforum.com
Tørr bak øra
 
Innlegg: 28
Registrert: Tir Sep 11, 2007 8:28 am

Innlegg Bugbass » Søn Okt 28, 2007 12:39 pm

Bruk direkte utgangene på trommestripene på hovedmikseren og inn på monitormikseren din. Da vil du kunne lage din egen trommemiks i øret, som kan være helt annerledes enn i PA`n, både når det gjelder eq og balanse mellom trommene.

Kansje ikke så vanlig dette, de fleste trommisene jeg har spilt med, liker å høre den akustiske lyden fra trommene sine på øving :wink:
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg trommeforum.com » Søn Okt 28, 2007 9:55 pm

Det er jo som jeg skrev kun noe jeg har tenkt litt på. Problemet er bare at jeg hører cymbaler og skarpen bra, men stortromma og tammene blir nesten borte i alt bråket. Vi spiller ikke unormalt høyt, men lokalet er lite og med to gitarer, bass og vokal blir det mye lyd. Kunne jo også kun kjørt lyden inn i øret mitt uten å gå på PA for å få høre mer av det jeg vil, men det blir jo dyrt med mikker, kabler, stativ og mikser kun for å kunne seg selv litt bedre. :)

Blir nok med tanken foreløpig, men takk for svar! :)
trommeportalen.no
Norges eneste nettside rettet spesielt mot trommeslagere
Brukerens avatar
trommeforum.com
Tørr bak øra
 
Innlegg: 28
Registrert: Tir Sep 11, 2007 8:28 am

Innlegg yhoyland » Man Okt 29, 2007 1:15 am

Skaff/lag deg Y-splitter til de viktigste mikkene, en billig Behringer 4-kanals mikser og bråk alt du er god for. Koster deg rundt tusenlappen tilsammen.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron