[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Propellerheads Record

Propellerheads Record

Moderator: Ole Henrik

Propellerheads Record

Innlegg Bråtnes » Tor Nov 19, 2009 5:51 pm

Sitter å ser på det nye DAW programmet til Propellerheads.
http://www.propellerheads.se/products/record/


Noen som har erfaringer eller har kikket på dette programmet?

Synes det ser rett og slett veldig interressant ut. Det er klart at for store studioer og avanserte teknikere så blir det nok litt minimalistisk uten muligheter for eksterne plugins feks. Men å få en software mikser som skal være modellert utfra en SSL 9000K er jo en drøm i seg selv.
Og med muligheten for å bruke alt man kan finne i Reason i det interne racket i Record så er mulighetene mange uansett...
Skal bli spennende å prøve demoen!
:D
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg Dozerbabar » Tor Nov 19, 2009 8:20 pm

Ikke at jeg tror de kommer med noe som ikke er bra, men jeg undrer meg over hvorfor et firma som har gjort stor suksess på sin front skal krangle seg inn i et marked som er rimelig overfylt av gode og store aktører.

Har vi ikke nok DAWs? :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Bråtnes » Fre Nov 20, 2009 8:00 am

Det svaret er veldig enkelt faktisk. De har fått mye kritikk/oppfordringer om at Reason ikke har hatt muligheter for opptak, og derfor har de nå laget et DAW som Reason kan implementeres i og dermed få begge deler....

Når det er sagt så tror jeg markedet for DAWs, med grensesnitt som retter seg mot musikere som ikke har noe form for teknikkbakgrunn, kan trekke til seg mange band og artister som bare vil ha en enkel form for mikser og opptaksmuligheter uten at lyden skal være noe dårligere av den grunn at det er "simpelt"
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg audiofarm » Søn Nov 29, 2009 12:09 am

Propellerheads har mange gode ideer. Har vært reason bruker siden 1.0 så er stor fan.
Record kommer til å bli fantastisk når versjon 4.0 kommer :-)
Pr dags dato er det ett genialt program for gitarister som vil raskt spille inn noe uten for mye hassle og også for reasonbrukere som vil tracke vokal.
Mikseren låter veldig bra. Så grunnlaget er lagt.
Blir spennende å se...
audiofarm
Aktiv
 
Innlegg: 102
Registrert: Søn Des 21, 2008 2:04 pm

Innlegg Bråtnes » Søn Nov 29, 2009 8:32 am

Ja det er klart at i versjon 1.0 så vil det være feil og mangler. Bla dette med eksterne plugins vil nok komme hvis det blir årsaken til at de ikke får solgt så mye som de hadde håpet. Men jeg har trua på det jeg! Men de har stukket hue sitt inn i et ganske tøft marked, så det gjør seg ikke selv dette her...
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg lyd-kokken » Tir Jan 26, 2010 2:50 am

Bråtnes skrev:Ja det er klart at i versjon 1.0 så vil det være feil og mangler. Bla dette med eksterne plugins vil nok komme hvis det blir årsaken til at de ikke får solgt så mye som de hadde håpet. Men jeg har trua på det jeg! Men de har stukket hue sitt inn i et ganske tøft marked, så det gjør seg ikke selv dette her...



Blir nok ikke noe vster der I garden nei, og det er ikke noen feil eller mangler i programmet, men det er 1.0.
Men greia er jo at Live er enklere, og tusen ganger fetere
lyd-kokken
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Tir Jan 26, 2010 2:44 am

Innlegg yhoyland » Tir Jan 26, 2010 11:53 am

Hvis de følger Apple sin markedsstrategi så spår jeg at Propellerheads
kommer til å lansere to versjoner av Reason i neste runde - én standalone
med "Record" integrert, og én (dyrere) med ReWire...

...det er synd, men det er en butikk....
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg lyd-kokken » Tir Jan 26, 2010 10:04 pm

Først må de få Rewire til a bli bidirectional og self-contained hos hosten imo.
lyd-kokken
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Tir Jan 26, 2010 2:44 am

Innlegg lyd-kokken » Fre Jan 29, 2010 7:08 pm

Noen som har testet ssl bus compressoren mot SSL G-series rack compressor?
Det hores ut som compressoren I Record spiser opp litt bass, gjelder det samme for hardware compressoren?
lyd-kokken
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Tir Jan 26, 2010 2:44 am


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest