[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - REDDI

REDDI

Moderator: Ole Henrik

Innlegg HumdinGer » Man Apr 12, 2010 11:48 pm

Bugbass skrev:Jeg lurer på hvorfor PhatBass-en ikke funket rett i lydkortet? Jeg skjønner jo at REDDI-en er bedre, men likevel?

Utgangsnivået på Phatbass er alt for lavt til å kjøre direkte, og det låter rett og slett ikke i nærheten av hva det gjør via REDDI. Sistnevnte alene blir litt for "clean" til rockebass, men kombinasjonen er bare helt suveren. I mine over 30 år som musiker har jeg aldri opplevd så god basslyd i studio før.

Jeg prøvde å kjøre opp gain til et nivå som egentlig var litt overkill, men i mixen så merket man nesten ikke vrengen. Bassen ble bare større og mektigere. Med en '77 Rickenbacker 4001 i front låter det helt suverent i mine ører, men det hadde vært fint å få litt synsing fra folk som holder på med litt mer enn sin egen musikk i studio. Gode tips er alltid velkomne, og det er jo lett å bli litt "blind" når man kjører i samme spor store deler av tiden.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg Bugbass » Tir Apr 13, 2010 11:04 pm

HumdinGer skrev:
Bugbass skrev:Jeg lurer på hvorfor PhatBass-en ikke funket rett i lydkortet? Jeg skjønner jo at REDDI-en er bedre, men likevel?

Utgangsnivået på Phatbass er alt for lavt til å kjøre direkte, og det låter rett og slett ikke i nærheten av hva det gjør via REDDI. Sistnevnte alene blir litt for "clean" til rockebass, men kombinasjonen er bare helt suveren. I mine over 30 år som musiker har jeg aldri opplevd så god basslyd i studio før.

Jeg prøvde å kjøre opp gain til et nivå som egentlig var litt overkill, men i mixen så merket man nesten ikke vrengen. Bassen ble bare større og mektigere. Med en '77 Rickenbacker 4001 i front låter det helt suverent i mine ører, men det hadde vært fint å få litt synsing fra folk som holder på med litt mer enn sin egen musikk i studio. Gode tips er alltid velkomne, og det er jo lett å bli litt "blind" når man kjører i samme spor store deler av tiden.



Jeg har hatt en Phatbass, hadde aldri noe problem med for lite signal inn. Nå bruker jeg bare en passiv Radial JDI DI boks, og har fortsatt ikke noe problem med for lavt signal, er jo bare å gaine opp på preampen i lydkortet.
Den REDDI-en gir meg GAS...:)
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg HumdinGer » Ons Apr 14, 2010 12:22 am

Bugbass skrev:Jeg har hatt en Phatbass, hadde aldri noe problem med for lite signal inn. Nå bruker jeg bare en passiv Radial JDI DI boks, og har fortsatt ikke noe problem med for lavt signal, er jo bare å gaine opp på preampen i lydkortet.
Den REDDI-en gir meg GAS...:)

Jo, du kan selvsagt skru opp gain på lydkortet, men det låter bare ikke like bra som å kjøre den via REDDI. Jeg ble aldri helt fornøyd med basslyden før jeg fikk REDDI på plass. Den er sikkert veldig overpriset, men at den gjør noe med lyden i positiv forstand (i alle fall når det gjelder basslyd) er helt klart. For meg var den en meget god investering :D
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg yhoyland » Ons Apr 14, 2010 1:46 am

For å helle bensin på bålet - jeg har aldri noensinne i mitt liv fått bedre lyd ut
av noen akustiske pickuper enn det REDDI har fikset. Jeg aner ikke hva som
er inni den boksen, men jeg liker det.

:lol: :lol:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Skrinsen » Fre Jul 02, 2010 2:04 pm

Når vi først er inne på REDDI. Bør utgansgsignalet fra REDDI gå inn i mic- eller line-in på pre ampen?

S
Skrinsen
Aktiv
 
Innlegg: 108
Registrert: Lør Okt 06, 2007 5:11 pm

Innlegg Kroon » Lør Jul 03, 2010 10:21 am

Mikrofoninngangen.
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Skrinsen » Søn Jul 11, 2010 12:24 pm

Kroon skrev:Mikrofoninngangen.


Det var det jeg tenkte også, men på A-Designs så sier de "Line in". Jeg ba til og med om å få det bekreftet en gang til, og han Peter Montessi som er sjefen sjøl sa altså "Line In".

Så da vet jeg ikke...
Skrinsen
Aktiv
 
Innlegg: 108
Registrert: Lør Okt 06, 2007 5:11 pm

Innlegg H-Musikk » Søn Jul 11, 2010 12:34 pm

Skrinsen skrev:Så da vet jeg ikke...

Hmmm...kan vel ikke være så store problemet når de til og med sier line in de som lager boksen... :?

PS! eneste forskjellen vil jo være nivåforskjellen...hvis du ikke får nok gøtts når du bruker line in kan du teste via en mikrofon inngang etter på Der kan du jo skru opp gain til hvor mye du vil liksom...
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Kroon » Man Jul 12, 2010 12:14 am

Ja, hvis designeren sier linjeinngangen, så kan du nok trygt bruke linjeinngangen. :)
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Innlegg HumdinGer » Ons Jul 14, 2010 12:05 am

Ja, for min del har jeg bare gått ut ifra at det er en balansert linjeutgang fra REDDI. Har aldri testet på micinngang, men linje gir evig nok nivå så...
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Forrige

Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron