[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Mikk til skarptromme

Mikk til skarptromme

Moderator: Ole Henrik

Innlegg Henning Svoren » Lør Jan 23, 2010 11:31 pm

Det spørs litt hva trommis du jobber med, men hvis de forstår at det blir bedre av å spille lavere på hi-haten er det som regel ikke noe problem å få dem til å gjøre det konsekvent.

Andre ting som ikke er nevnt er å få trommisen til å heve hi-haten litt eller bytte den ut. Veldig mange moderne hi-hater har en veldig ubehagelig topp, så det kan vere mye å hente i å bytte den ut.

Kan ikke annet enn si meg uenig i det Borrman sier om at mikkvalg er din minste bekymring, men alle har hver sin måte å jobbe på.

Har hatt mye bra skarptrommelyd med en 57, men som nevnt foretrekker jeg en Beyer M201 hvis jeg har en tilgjengelig.

Har også nettopp testet en Josephson E22S på skarptromme og gleder meg til å prøve den mer ut :D
Henning Svoren
Superaktiv
 
Innlegg: 336
Registrert: Tir Jan 08, 2008 2:51 am
Bosted: Sunnmøre

Innlegg Borrmann » Søn Jan 24, 2010 12:14 am

Henning Svoren skrev:Kan ikke annet enn si meg uenig i det Borrman sier om at mikkvalg er din minste bekymring, men alle har hver sin måte å jobbe på.


Det er ikke likegyldig hvilken mikrofon man bruker, langt i fra, men alle de nevnte kandidatene er mer enn kapable til oppgaven.

Blant andre gode mikker, som ikke var blant trådstarters valg, er M201 og E22 som du bruker og KM84 som jeg bruker.
Borrmann
Aktiv
 
Innlegg: 122
Registrert: Søn Feb 03, 2008 5:23 pm

Innlegg Henning Svoren » Søn Jan 24, 2010 12:24 am

Da er vi vel på sett og hvis enige :lol:
Henning Svoren
Superaktiv
 
Innlegg: 336
Registrert: Tir Jan 08, 2008 2:51 am
Bosted: Sunnmøre

Innlegg kickula » Man Jan 25, 2010 1:19 pm

Borrmann skrev:Mitt beste skarptrommetips er å aldri mikke en skarp underfra.
Hæ? Har fått vanvittig fet skarp med en SM57 under i kombinasjon med en over skarpen. Hva er galt med å gjøre det?
kickula
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Lør Jan 23, 2010 11:42 am

Innlegg Henning Svoren » Man Jan 25, 2010 3:25 pm

:twisted:
Henning Svoren
Superaktiv
 
Innlegg: 336
Registrert: Tir Jan 08, 2008 2:51 am
Bosted: Sunnmøre

Innlegg Borrmann » Man Jan 25, 2010 5:48 pm

kickula skrev: Hæ? Har fått vanvittig fet skarp med en SM57 under i kombinasjon med en over skarpen. Hva er galt med å gjøre det?


Vanligvis er seidelyden man får mye finere hvis man henter den fra overskarpmikken og overheadene i kombinasjon, og hvis man ikke gir seg selv sjangsen til å jukse med den litt kjipe underskarplyden, så finner man det ut mye fortere.

Det betyr ikke at jeg tviler på at lyden du fikk til var kjempefet.
Borrmann
Aktiv
 
Innlegg: 122
Registrert: Søn Feb 03, 2008 5:23 pm

Innlegg Rarm » Tor Feb 18, 2010 8:29 am

Jeg bruker Sennheiser md441-u under, i kombinasjon med SM57 over.
Får veldig fin seidel- og topp fra sennheiseren som er fin til å mikse inn om det er for lite i overmikken og overheadene.

Er på utkikk etter noen flere alternativer til overskarp mikk da..
Rarm
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Tor Nov 26, 2009 9:36 am
Bosted: Horten

Innlegg arovik » Tor Feb 18, 2010 11:51 pm

Helt enig Borrmann. Hvis man absolutt skal ha to mikker på skarp synes jeg som regel det funker bedre med nr 2 inn fra siden på tromma.
Steps Music
www.stepsmusic.no
Brukerens avatar
arovik
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Tor Okt 04, 2007 7:37 pm

Innlegg Bugbass » Fre Feb 19, 2010 12:41 am

Jeg testet en Heil PR 20 i dag, synes den låt finere enn 57. Litt mer og finere topp samt at jeg fikk vekk litt av hihat.
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Forrige

Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron