[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Pro Tools HD

Pro Tools HD

Moderator: Ole Henrik

Innlegg osvald911 » Man Feb 22, 2010 3:59 pm

Ja du bomma litt der H musikk, men det er sant det du sier at der blir mye penger. Men kanskje det er verdt pengene.

Som Kroon sier, han klarer å levere topp vare med LE, og da er det vel like greit for meg og, å heller bruke pengene på vintage utstyr og micer som kan varme opp lyden litt. 8)

Men det er jo en grunn for at folk har HD.

Hva er de tingene jeg ikke kan gjøre i LE som i HD Kroon? Uten om ADC :twisted:
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm

Innlegg H-Musikk » Man Feb 22, 2010 4:04 pm

osvald911 skrev:Men det er jo en grunn for at folk har HD.
:

Pssst! det er vel ikke så mange "folk" som har PTHD, men det er en del av de "proffe" studioene som har det, som har inntekter (og utgifter) som kan forsvare en sånn investering... :wink:
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Ole Henrik » Man Feb 22, 2010 4:52 pm

Jeg har jobbet med TDM (ProTools III, Mixplus, HD og nå HD Accel), LE (div M-bokser, Digi001, 002 og 003) samt MPowered i snart 13 år. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at jeg synes HD er verdt prisen. Jeg syntes det var verdt prisen når det var 3 ganger dyrere også. Alt koker selvfølgelig ned til hva du gjør, og hvordan du gjør det. Forusatt en bra mikk eller to og noen ok preamper ville jeg helt klart prioritert en skikkelig protools-rigg før jeg bruker masse penger på vintage stæsj etc. Men det er meg.

Jeg har stadig observert at de som utaler seg mest skråsikkert om at du ikke trenger TDM, og at nå har native-rigger tatt igjen TDM stort sett uten unntak ikke har jobbet mye på et sånt system;) Det kan også være verdt å ta med i betraktningen at du uansett ikke får veldig mye hi-end analog stæsj for dette budsjettet.

Når det er sagt, er det selvsagt mye bra greier som blir gjort med LE-systemer i dag, akkurat som det kommer ut plater som gjør det bra (nesten) hver uke som ikke nødvendigvis er gjort med de feteste mikkene eller preampene.
Sist endret av Ole Henrik den Tir Feb 23, 2010 10:02 am, endret 1 gang
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Kroon » Tir Feb 23, 2010 2:53 am

Det kan også være verdt å ta med i betraktningen at du uansett ikke får veldig mye hi-end analog stæsj for dette budsjettet.


Godt poeng, du får kanskje et par vintage mikrofoner eller brukte outboard prosessorer for de pengene.

Du må sette det opp mot hva et PTHD system kan gjøre for deg.

Det finnes ingen fasit.
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Innlegg osvald911 » Tir Feb 23, 2010 7:02 pm

Vanskelig valg dette her, men tror ikke det blir noe HD enda, da jeg skal utfordre Kroon og bli like flink som han med LE 8) hauhau

Selv om det var utrolige gode priser nå!

Takk for alle svar.
Blir nok HD en gang, men skal prøve så godt jeg kan med LE nå. Heller bruke pengene på litt mer analogt utstyr.
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm

Forrige

Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest