[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Rørmikk og rørpre, for mye av det gode?

Rørmikk og rørpre, for mye av det gode?

Moderator: Ole Henrik

Rørmikk og rørpre, for mye av det gode?

Innlegg Glue » Lør Mar 27, 2010 9:29 am

Bruker idag en AT4047 gjennom en UA 6176. Vokalen min er i nedre barytonområdet, og hvis jeg skal definere sjanger må det bli melankolsk rock med innslag av ørken. Er totalt sett fornøyd med mikken utfra prisklassen, men vokalen har en tendens til å bli harsk et sted mellom 2 og 5 khz. Noe av dette har nok med akustikken å gjøre, og noe med selve vokalen min. Jeg vurderer likevel å gå til innkjøp av en Lawson L47 MP MII, nettopp fordi den på meg virker mindre harsk i dette området enn f.eks Soundelux E47 og Telefunken AK 47. Men, jeg er litt bekymret for at det kan bli for mye rør med den preampen jeg har i dag. Noen der ute som har erfaringer?
Just do it
Glue
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Fre Jul 04, 2008 7:43 pm
Bosted: Sola

Innlegg Henning Svoren » Søn Mar 28, 2010 7:37 pm

Kjøp åtte tubetraps som du setter opp rundt deg og mikken.

Rør på rør kan gå fint...
Rør på solid-state kan også gå fint..

Vær litt forsiktig med UA 6176, bruker du kompressoren? Den kan vere litt aggressiv. Kanskje det er det du opplever som stygt?

Preampen låter iallfall ikke harskt, men den har fryktelig lettfor å gi stygg dist. om du ikke skrur gain med virkelig omhu.

Har ikke prøvd E47, men kan ikke forstå at den er harsk.. Bruker Soundelux 251c og U99 MYE, også orginale U47-er. Selv om U99 kanskje er mer "upfront" så vil jeg si at alle er langt, langt fra harske, med mindre du får en dårlig/defekt en.
Hvert opptak jeg har mikset med disse mikkene har vert en fryd!! Utenom noen få ganger hvis det har vert problemer med røret i mikken eller preampen e.l..
Henning Svoren
Superaktiv
 
Innlegg: 336
Registrert: Tir Jan 08, 2008 2:51 am
Bosted: Sunnmøre


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest