[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - feedback på miks

feedback på miks

Moderator: Ole Henrik

feedback på miks

Innlegg jello » Fre Mai 21, 2010 12:56 am

Her er en låt jeg gjorde med etpar kompiser for litt siden, spillt inn i stua med slagverk og greier, klippet og prosessert for å få en organisk hiphop ting gåendes.

Har ikke noen LDC mikrofon enda så vokalen ble spillt inn med en oktava mc012 og sm57 samtidig.

Peace :D

http://www.myspace.com/drastikal
Espen Andersen
jello
Tørr bak øra
 
Innlegg: 38
Registrert: Søn Sep 09, 2007 10:07 pm

Innlegg Njal Frode Lie » Fre Mai 21, 2010 8:32 pm

Heisann!

Låter kult, kunne kanskje 'feitet' opp vokalen litt, den var litt spinkel nå synes jeg, og kanskje gjort noe mer stereo-vokal på refrenget slik at ting tar litt av. - og kanskje litt mere stereo-ting i det hele tatt... er veldig mono og føles litt trangt i midten...

Njal
Njal Frode Lie
Miksing, Mastering, Produksjoner
www.nflproduksjoner.no
Njal Frode Lie
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tor Feb 18, 2010 8:38 pm
Bosted: Notodden, Telemark

Innlegg zalman » Fre Mai 21, 2010 9:03 pm

ikke att jeg har så veldig mye peiling,!!

Men når jeg hører på dette så ville jeg i noen tilfeller fått vokalen i mer stereo som blir nevnt, å faktisk litt paning på vokalen, rett å slett litt fra venstre til høyre i noen parti, for å få folk litt mer "ahhh her skjer det noe"??(spes rundt 2:40 og utover)

Eller litt mer pan etter 1min (da det begynner å skje mer ting)

Dette er da en amatør mikser som setter sine syn.


Kul låt 8)
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Innlegg jello » Man Mai 24, 2010 2:00 am

takker for svar, jeg skal eksperiementere med forskjellige stereoteknikker og se om jeg kan få åpnet opp lyden, samt gjøre det bredere vokalmessig.

:D
Espen Andersen
jello
Tørr bak øra
 
Innlegg: 38
Registrert: Søn Sep 09, 2007 10:07 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest