[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Nytt lydkort

Nytt lydkort

Moderator: Ole Henrik

Nytt lydkort

Innlegg keyboardwizard » Tor Nov 04, 2010 3:24 pm

Hei,

har et M-audio firewire lydkort nå med 2 innganger på, og begynner og komme litt til kort på dette.

Vil helst ha mulighet til å spille inn 3-4 tangenter, gitar, bass og kanskje litt vokal også etterhvert.
er litt fersk innenfor studio, og er mer en musiker enn en produsent :lol:
Kjører Macbook pro med Logic9.

trenger litt råd.... ønsker å slippe billig unna.
har sett litt på RME, men det er stort sett veldig dyrt. MOTU 8pre / 828MK3 ser jo ganske fine ut?
eller gjør jeg dumt i å kjøpe et 828MK II brukt f.eks?
har lyst på 16innganger, men har også lyst til å holde meg under 4000,- ....må kanskje nøye meg med 8 da?
Kunne også hatt nytte av Mic-preamper, jack innganger, hodetelefonutganger og ellers hva som måtte være greit å ha for meg.

tips noen? :)
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm

Re: Nytt lydkort

Innlegg Adriant » Søn Nov 07, 2010 12:00 am

Jeg har hatt et MOTU 828kmII i 4-5 år nå, og kun hatt èn kræsj (en restart fikset problemet). Alt fungerer 100% prosent, og preampene låter meget fint (i mine ører). Jeg bruker MOTUen i studio og som submix for keyboardrigg live. Kortet har mao vært på veien daglig i 4-5 år. Har ikke snakket med noen som har andre opplevelser med MOTU enn de jeg har. Dersom du går for en 828mkII/III har du (som du vet) muligheten for å koble til ekstra preamper med ADAT. En brukt 828mkII+et brukt 1Urack med 8preamper er nok blant de billigste veiene til 16 innganger, og du får MYE for pengene!
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Nytt lydkort

Innlegg keyboardwizard » Tir Nov 09, 2010 5:07 pm

takk for svar adriant! :)
du fortalte meg vel egentlig det jeg ønsket å høre! kommer til å sjekke litt ut på markedet på 828mkII :)
så kan jeg eventuelt oppgradere senere med en MOTU 8pre for å få totalt 16 kanaler, er det ikke sånn å forstå?
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm

Re: Nytt lydkort

Innlegg absoluttchamp » Søn Des 05, 2010 7:48 pm

Metric Halo 2882...beste converterne og preamper, og masse effekt snacks og utallige router muligheter. I tillegg sinnsykt bra support. Eier en ULN-2 selv (mindre utgave) Og det er snacks!

http://www.mhlabs.com/metric_halo/products/mio/2882/
absoluttchamp
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Søn Des 05, 2010 7:42 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron