[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Pro Tools 9

Pro Tools 9

Moderator: Ole Henrik

Re: Pro Tools 9

Innlegg danielangyal » Fre Feb 04, 2011 4:59 pm

Jeg har nylig lagt opp en testrigg på jobben her nå, med PT9, og Focusrite Saffire lydkort, og alt funker kjempefint. Oppgradert fra 8.0.4 som var grusomt, kræsja daglig med invalid bounds feilmeldinger etc.. Nå kjører vi 5.1 og HD løsning på bildet ifra Pro Tools (PCIexpress), kjører enkelt PRORES 422 og H264 og generelt de fleste quicktime formater, alt dette rett ut på HDMI eller f.eks SDI! Det eneste jeg kan utsette er visse TDM plugins som ikke finnes i RTAS, som Revibe og GRM Tools.. Ellers får man det meste i RTAS. Maskinene blir jo bare bedre og bedre så de tåler mer RTAS plugs... Også Sony 9-pin machine control savner jeg i PT9 HD da man ikke har HD TDM rigg.. Fantastisk ræva av Avid og blokkere støtten for dette, uten Avid hardware.. Det finnes jo overganger fra USB til 9-pin... Og machine control som kostet så mye separat uansett.. Ellers bruker jeg Input Only Monitoring, for man mister jo PFL input knappen på sporene...

Mvh
Daniel Angyal
danielangyal
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Fre Feb 04, 2011 4:51 pm

Forrige

Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron