[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Superior drummer midi recorded

Superior drummer midi recorded

Moderator: Ole Henrik

Superior drummer midi recorded

Innlegg zalman » Søn Des 19, 2010 1:47 am

Ja heisann og hoppsann.

Regner med at det er andre her som også spiller inn Med eltrommer gjennom superior drummer? Kom med dine erfaringer når det gjelder editering, mixing av trommene.
Bruker du ofte eq, comp osv internt i spd? ?
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Re: Superior drummer midi recorded

Innlegg H-Musikk » Søn Des 19, 2010 2:38 am

Jeg bruker SPD en god del, men jeg bruker skjelden mye eq og comp. synes de låter bra i utgangspunktet :)
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Superior drummer midi recorded

Innlegg zalman » Søn Des 19, 2010 2:52 pm

Så du bruker kun litt plugins på det du vil ? Kansje du klemmer på en EQ og bittelitt Kompressor på OUT kanalen?

Selv har jeg hver tromme i mitt DAW og skrur EQ osv på de forskjellige spora. synst det er greit og ha kontrollen på miksevinduet , å slippe å gå i SPD for å mikse..
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Re: Superior drummer midi recorded

Innlegg H-Musikk » Søn Des 19, 2010 3:15 pm

Leste litt nøyere hva du skreiv nå. :o jeg bruker aldrig de interne effektene i SPD. Hvis jeg bruker så er det de vanlige plugins jeg har i sonar
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Superior drummer midi recorded

Innlegg HumdinGer » Søn Des 19, 2010 8:39 pm

For min del bruker jeg Addictive Drums av den enkle grunn at jeg enkelt kan velge TD-20 oppsett uten å styre med noen learn-funksjon. Jeg har Superior Drummer 2.0 også, men jeg har aldri funnet ut hvordan man enkelt velger TD-20 oppsett her. Blir for tungvindt med learn på hver enkelt del av hi-hat osv, så Addictive har av den grunn blitt det foretrukne valg. Jeg skrur forøvrig alt av eq, klang, komprimering osv internt i Addictive, og har nettopp ferdigstilt ei skive utelukkende med TD-20/Addictive Drums som trommespor.

Så til det store spørsmålet. ER det enkelt å velge TD-20 ferdig oppsett i SPD? Hvordan skal jeg i så fall gå frem? Jeg blir ikke fornærmet for mating med teskje her :?
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Re: Superior drummer midi recorded

Innlegg zalman » Søn Des 19, 2010 11:04 pm

HumdinGer skrev:For min del bruker jeg Addictive Drums av den enkle grunn at jeg enkelt kan velge TD-20 oppsett uten å styre med noen learn-funksjon. Jeg har Superior Drummer 2.0 også, men jeg har aldri funnet ut hvordan man enkelt velger TD-20 oppsett her. Blir for tungvindt med learn på hver enkelt del av hi-hat osv, så Addictive har av den grunn blitt det foretrukne valg. Jeg skrur forøvrig alt av eq, klang, komprimering osv internt i Addictive, og har nettopp ferdigstilt ei skive utelukkende med TD-20/Addictive Drums som trommespor.

Så til det store spørsmålet. ER det enkelt å velge TD-20 ferdig oppsett i SPD? Hvordan skal jeg i så fall gå frem? Jeg blir ikke fornærmet for mating med teskje her :?



Bruker selv TD-9 , og er enig med deg ang LEARN på hver enkel hihat osv.. så om der er noen andre her som har gode idèer når det gjelder slikt oppsett så tar jeg også i mot det ;)
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest