[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Veien videre

Veien videre

Moderator: Ole Henrik

Veien videre

Innlegg Bugbass » Lør Des 25, 2010 5:57 pm

Har lyst på noe som låter litt bedre enn mine MOTU kort(2 x 8pre+896) etterhvert, og siden jeg ikke er noe særlig oppdatert på hva som finnes av utstyr, så får jeg prøve å få noen råd her.
Jeg ser at RME får gode skussmål rundt om, men så ser jeg at det begynner å dukke opp analoge miksere med firewire, som feks A&H GS-R24. Så er det endel digital miksere, Presonus osv.
Skulle gjerne hatt 24ch under 50 lapper. Bruker ellers MacBookPro/Cubase5.
Eller skal jeg beholde MOTU kortene og heller skaffe meg noen preamper?
Noen som har noen gode råd her?
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Re: Veien videre

Innlegg bjornsjoflot » Lør Des 25, 2010 10:07 pm

Bruker fortsatt gode gamle RME Hammerfall og har til dags dato aldri hatt problemer av noe slag. RME har alltid vært noe dyrere enn tilsvarende av andre merker, men med tanke på kvalitet og driftsikkerhet har jeg ingen problemer med å anbefale andre å kjøpe hvilket som helst RME-kort.
bjornsjoflot
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Tor Feb 07, 2008 12:34 pm
Bosted: Molde

Re: Veien videre

Innlegg HumdinGer » Søn Des 26, 2010 2:38 pm

Jeg skiftet fra nettopp Motu 896 mkII til Apogee Ensemble, og lydmessig var det en god forbedring. Har store planer om å skaffe meg nysystemet til Apogee etterhvert for flere innganger. Hva lydkvalitet angår tror jeg nok Apogee er blandt de aller beste med henhold til pris kontra kvalitet. Egentlig blandt de aller beste uansett, når jeg tenker meg om :D
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron