[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Nytt heaset 32/80ohm?

Nytt heaset 32/80ohm?

Moderator: Ole Henrik

Nytt heaset 32/80ohm?

Innlegg keyboardwizard » Ons Des 29, 2010 11:12 am

Hei,

Har lyst på et nytt headset - og etter litt research er jeg langt ute på viddene, da meningene er like mange som det finnes utstyr.
Skal bruke det hovedsaklig som en monitorerstatter de dagene hvor jeg må holde lydnivået nede i huset, og kanskje grovmixe litt. De må være behagelige å ha på, ha veldig god lyd, og ikke lekke for mye lyd ut da jeg kommer nok til å bruke de til å spille inn litt også.

DT 770pro har jeg forstått skal være gode headset. noen erfaringer med disse?
finnes i 32ohm og 80ohms versjon, hvilken bør jeg velge? har ikke headsetforsterker, kun et MOTU 828 kort jeg kjører dette ut ifra.
Har ikke noen plan om å spille grisehøyt, må være så fin lyd som mulig heller kontra høyt.

i 1500,- kr klassen er 770 et bra valg?
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm

Re: Nytt heaset 32/80ohm?

Innlegg neokmin » Søn Jan 02, 2011 12:13 pm

Hvis du er ute etter veldig god lyd så tror jeg du må kjøpe deg en hodetelefon-forsterker også.. leste et sted, husker ikke hvor, muligens SOS, at høyere ohm gir riktigere / mer balansert / bedre lydbilde ?.. sikkert andre her som kan avkrefte / bekrefte dette... ??

Uansett, jeg er veldig fornøyde med mine DT770. Bruker de til miksing, men mest tracking forsåvidt. Dette er 80 ohms utgaven

Men mine neste hodetelefoner blir nok DT880 (250ohm).. sønn fikk slike til jul, ja .. må kjøpe et slikt par til meg selv etterhvert også :)
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo

Re: Nytt heaset 32/80ohm?

Innlegg keyboardwizard » Fre Jan 14, 2011 9:42 am

Ble 770pro på meg i 80ohm. takk for svar :)
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron