[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Metal Mix! \m/

Metal Mix! \m/

Moderator: Ole Henrik

Metal Mix! \m/

Innlegg pattexer » Fre Apr 08, 2011 6:37 pm

Hei!
Jeg har gjort en demo inspilling med lokalt band i mitt hjemmestudio, og håpet og få noe feedback på mixen! :) Jeg er kun ansvarlig for lyden, -ikke for spillingen, så er ikke så mye eg kan gjøre der ;)

http://dl.dropbox.com/u/341415/Changes% ... 008.04.mp3

:)
pattexer
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Ons Jun 30, 2010 12:54 am

Re: Metal Mix! \m/

Innlegg Henning Svoren » Lør Apr 09, 2011 6:34 pm

Hei Pattexer!

Den største utfordringa her er å få kontroll i bassområdet.
Usikker kva du har gjort, men bassgitaren maskerer basstromma litt for mykje no, særlig på enkelte akkordar.
Sannsynligvis hjelper det å dra ned den lavaste bassen, gi på litt topp eller meir overdrive i mellomtonen/toppen. For sjøl om den var veldig
høg no, var det vanskelig å høre kva han spelte.
Og kanskje komprimere den litt hardare også.

Nærmikkane til trommene(eller samples) og særlig skarpen kan skruast opp ein del.
Overhead-ane var kanskje hakket for spisse.

Ville prøvd med deesser på vokalane.
Vokal og "koring" framsto som litt rotete no, så ville prøvd å tighte dette opp eller panorere på ein annan måte.

Gitarane hadde også litt for mykje topp for min smak.

Ellers bra jobba!
Henning Svoren
Superaktiv
 
Innlegg: 336
Registrert: Tir Jan 08, 2008 2:51 am
Bosted: Sunnmøre

Re: Metal Mix! \m/

Innlegg pattexer » Man Apr 18, 2011 7:19 pm

Okay, takk for svar! :)
Her er en ny mix med div forbedringer. Lurer på om eg bør ta enda mer deesser på vokalen, men føler jeg har tatt veldig mye allerede. Vokalisten lesper litt, så det kommer ekstra godt frem :P

Ny mix: http://dl.dropbox.com/u/341415/Changes% ... 4%20-1.mp3
pattexer
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Ons Jun 30, 2010 12:54 am

Re: Metal Mix! \m/

Innlegg Henning Svoren » Tir Apr 19, 2011 1:17 am

Hei!

Fekk meir impact no. Bra jobba!

Syns ess-ane også vart mykje bedre. Kunne kanskje vore tatt enda meir med de-esser på refrenga. Særlig på korstemmene eller dubbinga der dei er litt nyttelause uansett, sidan dei taletydeligheita her ikkje er så kritisk som i lead-vokalen. Men høres som sagt mykje bedre ut, så om ein skal gjere noke meir med det må bli ei smakssak.
Henning Svoren
Superaktiv
 
Innlegg: 336
Registrert: Tir Jan 08, 2008 2:51 am
Bosted: Sunnmøre

Re: Metal Mix! \m/

Innlegg pattexer » Tir Apr 19, 2011 2:25 am

Tusen takk for svar! :) Har ikke drevet med miksing så veldig lenge ( er 18år, har holdt på siden jeg var 16 ), så setter veldig pris på positive tilbakemeldinger ^^ Hvis noen andre har noe og legge til, så er det bare og skrive :)
pattexer
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Ons Jun 30, 2010 12:54 am


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron