[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Analog mikser!

Analog mikser!

Moderator: Ole Henrik

Re: Analog mikser!

Innlegg goldenGeek2 » Fre Aug 05, 2011 12:30 pm

yhoyland skrev:Usikker på hva SSL'en trekker helt nøyaktig. Men for å si det sånn - det har gått færre kroner i oppvarming etter den kom i hus...;)
Tipper ca 4000w når den er ferdig oppvarma og i bruk. Ved oppstart belaster den 3 stk 32amp 230v til nesten max, så den kan være jævlig sulten hvis den vil...

Konklusjonen? Grisefin lyd. Ikke verdt pengene. Neste gang blir det lunchbox preamps + dangerous 2-bus summing miksere.


Djises, det er rimelig ekstremt. Gatelyktene i Vangsgata dimmer vel ned når du skrur på då ;-) Med litt kjapp hoderegning - hvis den står på 24/7 så brukar den ca 35.000kW/h i året... ikkje billig akkurat nei.
goldenGeek2
Superaktiv
 
Innlegg: 266
Registrert: Lør Des 01, 2007 8:48 am

Re: Analog mikser!

Innlegg yhoyland » Søn Aug 07, 2011 5:38 pm

Nei det er vel ca 1500/mnd i strøm i snitt... og i tillegg bruker du 1500/mnd på airconditioning til maskinrom og kontrollrom.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Re: Analog mikser!

Innlegg yhoyland » Søn Aug 07, 2011 5:46 pm

hkh skrev:
yhoyland skrev:Tipper ca 4000w når den er ferdig oppvarma og i bruk. Ved oppstart belaster den 3 stk 32amp 230v til nesten max, så den kan være jævlig sulten hvis den vil...


sykt, nesten 20000w i oppstarten? eller regner jeg feil her?

Ble litt nyskjerrig og så at et vi4-system bruker tilsammen 465w
jada, livemikser, men artig å sammenligne


Vi4 er vel også en digitalmikser..:) En SSL9000J er 100% analog, med unntak av recallsystem + automasjon etc som er digitalt.

Noe av det som gjør at den trekker så mye er at pulten har flere sett med PSU'er, i flere ledd. 2 dedikerte psu'er til analogstripene (hver sin side av centerseksjonen om jeg husker riktig), på 32amp hver, og en "digital" PSU til styresystemer/automasjon etc. I tillegg til dette går all strøm gjennom filtre for å "rense" strømmen før den går til pulten. Dette er fordi spenningen skal være så stabil og fri for avvik i spenning som mulig. Tilsammen veier bare PSU-racket ca 500kg på en 9080, så du kan fort forestille deg hvorfor det går litt strøm når den står og durer. SSL sine folk har forklart meg hvorfor den spiser så mye når den starter med at AC/DC omformerene må "lade opp" alle kapasitatorene sine (som er på størrelse med en mannevond knyttneve hver). Jeg er ikke elektroniker så om dette stemmer kan jeg ikke gå god for...
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Re: Analog mikser!

Innlegg Dozerbabar » Søn Aug 07, 2011 7:50 pm

:shock:
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron