[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Tilbakemelding på mix

Tilbakemelding på mix

Moderator: Ole Henrik

Tilbakemelding på mix

Innlegg Jazzk » Fre Aug 26, 2011 8:28 pm

Hei!
Bandet mitt har lagt ut en ny låt på urørt: http://www.nrk.no/Urort/Artist/SuaNatura/default.aspx Det er den som heter Don't Forget.

Det er jeg som har mikset den, så noen tilbakemeldinger på miksen og produksjonen hadde vært veldig fint :)
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm

Re: Tilbakemelding på mix

Innlegg toraabe » Tir Sep 27, 2011 9:08 pm

Ikke galt ikke galt i det hele tatt, veldig bra jobba men skulle gjerne ha hatt litt mer " mat" på bastromme og på bassgitar og å få definert bastromma litt mer( litt mer hi mid 2-5 k ) og trommene i det hele tatt litt mer " fremme" i lydbildet.
Men husk at det er min mening og lyd er uansett en subjektiv greie...
Men det er noe som man kan høre at på mange norske skiver så ligger trommene mer bakpå enn f.eks på endel utenlandske produksjoner.
Don't forget er best miksa synes jeg
LItt klang på trommene ( evt bruk skarpa som trigger til klang / anbience mic ( gated reverb ) for å ha litt mer " luft" på den )
men ikke mye ( skal ikke høres bare være naturlig ambience )
Ellers ingenting å si
På Wanted you så prøv å komprimer vokalen ørlitegranne mer ;)
Ellers veldig bra jobba. Husk at det er mange skiver som jeg synes det er bra lyd på og en haug som jeg synes at
produsent ikke har gjort sitt for å få den lyden skiva fortjener.
I mine ører så er Turboneger et kroneeksempel hvor dårlig lyd i mine ører har ødelagt mange av skivene deres...
Hadde de i mine ører vært mikset ordentlig så hadde låtene deres kommet frem på en helt annen måte...
I motsetning til The Clash og London Calling ( albumet ) som etter min mening er et kroneeksempel på
godt håndtverk som jeg vel vil si at teknikerne og produsent har gjort " alt rett " ;)
Torbjørn
toraabe
Tørr bak øra
 
Innlegg: 30
Registrert: Lør Jul 02, 2011 11:59 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron