[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - lydkort i 10k klassen

lydkort i 10k klassen

Moderator: Ole Henrik

lydkort i 10k klassen

Innlegg keyboardwizard » Ons Aug 31, 2011 11:21 am

Skal kvitte meg med et MOTU 828MK2 kort jeg har og gå til investering av et bedre kort.

Skal brukes i hjemmestudio mot logic 9, acoustic energy AE22 monitorer, 5 hw synther, axe-FX, diverse dynamiske og kondensator mik.

Bør ha GOD lydkvalitet, gode A/D D/A, lav latency, være kjent for lite problemer og krangling (opplevde motu kortet litt buggete i logic til tider), og ha nok innganger til å slippe å plugge ut og inn ting hele tiden.

er Apogee Ensemble veien å gå? satser på å kjøpe brukt, eventuelt få innkjøpspris på nytt kort.
eventuelt RME Fireface UFX?
eller noe helt annet?
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm

Re: lydkort i 10k klassen

Innlegg H-Musikk » Ons Aug 31, 2011 3:44 pm

Bilde
Når jeg kvitta meg med Motu for et par år siden kjøpte jeg meg Lynx Aurora og AES 16....kjempefornøyd med lydkvaliteten og "driftskvaliteten" (Stabile drivere og lav latency) Kan bla jobbe i PT9 med en latency på 32 under recording :-)
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: lydkort i 10k klassen

Innlegg keyboardwizard » Tor Sep 01, 2011 8:15 am

har hørt mye bra om aurora, men med det oppsettet er det jo mer i 20k klassen, så det blir litt over mitt budsjett. :)
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm

Re: lydkort i 10k klassen

Innlegg H-Musikk » Tor Sep 01, 2011 9:31 am

Tja, ikke sikkert det...
Her er en som selger brukt (2 stk) både med og uten PT-HD kort
http://musikkweb.no/marked/objekt/Lynx+ ... ges_278310
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: lydkort i 10k klassen

Innlegg keyboardwizard » Tor Sep 01, 2011 1:10 pm

tja tja, kanskje noe å tenke på, men kan jo få et brukt Ensemble til 8k og nytt RME til noen lapper mer bare.
RME kortet er vel veldig mye nyere også enn Lynx kortene, samt godt kjent for veldig bra A/D D/A, preamper, lite feil, etc... :)
Tror jeg heller litt mot RME kortet jeg. RME sies å ha bedre DA/AD enn ensemble også, samt at mange mener at ensemble er litt hypet opp bare pga at det er Apogee.. :wink:

1stk M-Audio audiophile firewire, og 1stk MOTU 828MK2 er da til salgs. :)
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron