[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - UAD-PCI skaper forsinkelse??

UAD-PCI skaper forsinkelse??

Moderator: Ole Henrik

UAD-PCI skaper forsinkelse??

Innlegg Macuariuz » Lør Jan 12, 2008 5:16 pm

Hei!
Jeg har en powermac G5 og har nå instalert UAD-1 pci kort i denne,
Bruker RME FF800 lydkort og Logic 8. Når jeg legger f.eks 1176LN på trommebussen, skaper dette en forsinkelse i lydbilde på trommene. Dette skjer uansett om jeg også legger en annen plugin direkte på sporet eller buss. Håpløst og helt ubrukelig. Har søkt litt på nettet, men uten å bli noe klokere. Noe her som har erfart det samme, og har noen tips?
Hjelp? :cry:
Macuariuz
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Man Sep 10, 2007 5:22 pm

Innlegg H-Musikk » Lør Jan 12, 2008 9:05 pm

Dette har vel mer med sequenser programmet du bruker enn med UAD-1 kortet... alle plugin introduserer vel en viss forsinkelse, mens de fleste programmer kompenserer automatisk denne forsinkelsen... hva bruker du???
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Lund » Tor Jan 17, 2008 7:40 pm

Hei!
Kunne vært fint med litt mer detaljer, skjer dette ved opptak, avspilling osv, hvilken latency, buffer setting osv videre bruker du?
Latency kompensasjon i uad kortene har historie for å være litt tricky i opptak-sammenheng. Hvis jeg legger en insert mens prosjektet spiller i min DAW (Samplitude) får jeg også det problemet, må da stoppe og starte sangen på nytt. Pass også på å laste ned nyeste driver versjon (4.9) http://www.uaudio.com/support/software/UAD/downloads.html
Som skal ha rettet opp i en del av dette.
Håper det fikser seg! :)
Mvh!
Krister
Lund
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Ons Okt 03, 2007 2:51 pm

Innlegg Macuariuz » Fre Jan 18, 2008 11:47 am

Som nevnt bruker jeg i dag RME FF800 og Logic Studio 8.
Dette skjer ved avspilling. Bruker ikke ved innspilling.
Jeg justerte I/O Buffer Size fra 64 til 512. i Logic samt haka av for "force Logic to use live mode for tracks with UAD-1 plugins" i UAD-1 configuration. Ser og høres ut som at det fungerer nå. Kjører med siste driver 4.9 for UAD-1 kortet.

Testet også ut på Logic Pro 7.1, med buffer på 64. Det fungerete, så her er noe jeg ikke skjønner??? :roll:
Macuariuz
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Man Sep 10, 2007 5:22 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest