[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Tilbake meldinger på demo-studio arbeid ønskes..

Tilbake meldinger på demo-studio arbeid ønskes..

Moderator: Ole Henrik

Tilbake meldinger på demo-studio arbeid ønskes..

Innlegg cosmicfall » Lør Jan 12, 2008 7:59 pm

Jeg startet i høst en solo prosjekt, etter å ha kjøpt en cd med Cult Of Luna som inspirerte meg veldig til å lage post rock/metal musikk.. Etter å ha anskaffet meg nuendo og ezdrummer satte jeg i gang å lage noen demo opptak hjemme i stua.. Jeg bruker bare lydkortet som er orginal i pc i tillegg til å ikke ha noe studio erfaring fra tidligere.. På vokal bruker jeg en Shure Beta 58A(mulig det er 57A), som er den beste miken jeg har pr dags dato..

Hadde vært morsomt å hørt hva litt mer erfarene folk synes om det jeg har gjort, og komme med noen tilbake meldinger som forhåpentligvis kan gjøre meg bedre, både i forhold til innspilling og til mixing...

Gå til http://www.myspace.com/cosmicfall for å høre det jeg har gjort..
cosmicfall
Tørr bak øra
 
Innlegg: 24
Registrert: Tor Jan 03, 2008 8:22 pm
Bosted: Oslo

Veldig fett...

Innlegg aldara » Tor Jan 17, 2008 11:31 pm

Gir meg veldig gode vibber tilbake i tid da band som tiamat, my dying bride og anathema gir å surra i cd spilleren på repeat.

Skal jeg være helt subjektiv og komme med usaklig kritik så må det være at det kunne vært mer clean vokal :-) Trommelyden synes jeg er litt kvass til tider (cymballene og hattene)

Liker forresten godt lyden på gitarene..
aldara
Med på notene
 
Innlegg: 55
Registrert: Lør Des 22, 2007 8:35 pm

Innlegg yhoyland » Lør Jan 19, 2008 4:02 am

Med forbehold om at det ikke er myspace-mp3-syndromet som har skylda har jeg noen kommentarer:

Innspilling:
Liker trommelyden din på "Stay Away" - alt for mange "nyere" metal/rock plater har (etter min mening) litt flat og klinisk trommelyd, godt å høre
litt ekte rom til en forandring og ikke bare 2,5sek lange snare plates!

Miks:
Selv ville jeg dratt frem soloer / riff / temaer litt mer enn du har gjort.
Selv om "rockeoppskriften" ofte er å legge vokaler og soloer litt lavere
slik at de flyter bedre inn i miksen, så har slike mikser lett for å virke litt
statiske. Bare fint om noen ting får lov å hoppe ut iblandt. Vokal/band
balansen din er stort sett fin, selv om jeg ønsker meg litt mindre tørr lyd
på growlepartiene.


Ellers virker miksene litt "sløve" i toppen på meg, men det kan like godt
være myspace sin skyld? Prøv å gjøre siste finish på miksene på lavt
volum (selv om det er fristende å mikse høyt på sånn musikk!). :lol:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg cosmicfall » Tir Jan 22, 2008 7:50 pm

Takk for det!!

Allright å få litt kritikk og tips.. Har kun holdt på med dette i 3-4 mnd og er totalt selvlært så det er veldig nyttig med tips:D

Kom gjerne med mere:D
cosmicfall
Tørr bak øra
 
Innlegg: 24
Registrert: Tor Jan 03, 2008 8:22 pm
Bosted: Oslo

Innlegg yhoyland » Tir Jan 22, 2008 9:00 pm

Spør gjerne om noe spesifikt som du lurer på, da er det lettere å gi konstruktive tilbakemeldinger! :wink:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Henning Svoren » Ons Jan 23, 2008 2:42 am

cosmicfall skrev:Kom gjerne med mere:D


Hørte på Stay Away- Gitaren som kommer inn på 1:07 gir en veldig kul effekt sånn den er mikset nå. Ver litt ops på timingen til gitaren fra ca.1:40 den kunne også hatt litt jevnere volum da de mørkere strengen drukner litt, går an å prøve med kompressor. Denne gitaren kunne også vert en anelse høyere(jamfør Yngve's innlegg) og hatt litt mer topp/bite. Tøft med den delayede gitaren som kommer etterpå.
Kanskje ikke helt min sjanger, men jeg synes låta blir en smule lang selv med et interessant taktskifte mot slutten.
Ezdrummer funker greit når det er fullt band med en vegg av vrenggitarer, men når de er borte blir det litt for tydelig at det er samples. Du kan leke litt med kompressorer her. Prøv også i paralell: kopier trommesporet og komprimer det ene sporet f.eks hardt med med kjapp attack/release. Prøv også å kopiere hele trommebussen. Det er ikke det at de trenger å komprimeres for jevnere volum, men det er bare for å prøve ulike lyder. Du kunne sikkert også funnet en litt mer metal-aktig basstrommel, evt. ta bort en del mellomtone i den du har, synes den er litt dominerende også nå.


Dere har forresten tøff layout og artwork på siden deres!
Henning Svoren
Superaktiv
 
Innlegg: 336
Registrert: Tir Jan 08, 2008 2:51 am
Bosted: Sunnmøre

Innlegg cosmicfall » Fre Jan 25, 2008 8:28 pm

Igjen takk for posetiv kritikk.. Godt å høre at det ikke bare blir dritt når man ikke har ordentlig utstyr..

Nå skal mye muligens prosjektet slåes sammen med et annet prosjekt med trommeslageren og gitaristen fra det norske metal bandet Extol. (For norske metal kjennere burde det være et band de har hørt om)
Så da kan det fort bli god kvalitet på sakene, samt en ordentlig innspilling nærmere våren/sommeren..
cosmicfall
Tørr bak øra
 
Innlegg: 24
Registrert: Tor Jan 03, 2008 8:22 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Henning Svoren » Fre Jan 25, 2008 11:02 pm

Kult! Har vert på konsert med Extol en gang.
Husker at de var utrolig tighte og hadde noen kule ting som gikk i litt skeive takter om jeg ikke tar feil :D
Henning Svoren
Superaktiv
 
Innlegg: 336
Registrert: Tir Jan 08, 2008 2:51 am
Bosted: Sunnmøre

Innlegg cosmicfall » Ons Feb 13, 2008 1:04 pm

Ja de var utrolig tighte.. Og masse fete låter..
Dessverre ble det slutt der, så nå får jeg mest sansynligvis muligheten til å spille i band med 2 av dem:D
cosmicfall
Tørr bak øra
 
Innlegg: 24
Registrert: Tor Jan 03, 2008 8:22 pm
Bosted: Oslo


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest