[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Tilbakemelding på mix

Tilbakemelding på mix

Moderator: Ole Henrik

Tilbakemelding på mix

Innlegg pattexer » Søn Okt 23, 2011 7:46 pm

Hei! Jeg og en vennine har spilt inn i hjemmestudioet (kjelleren :lol: ) mitt, hun har tatt vokalen og jeg har lagt på de andre instrumentene og mixet. Jeg er relativt ny innenfor mixing og har ikke det beste utstyret, så en tilbakemelding på mixen/sangen hadde vært flott!

Hvilke sjanger vil dere forresten kalle det? :?:

http://dl.dropbox.com/u/341415/Ida/Smile%202310.mp3
pattexer
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Ons Jun 30, 2010 12:54 am

Re: Tilbakemelding på mix

Innlegg erikdrink » Søn Okt 23, 2011 8:39 pm

Skulle gjerne gitt tilbake melding på lyd men har for tida bare macBook så det spiller vel ingen rolle hva slags utstyr du brukte eller hvor dette ble tatt opp for min del:) Men miksinga funka for meg!
erikdrink
Tørr bak øra
 
Innlegg: 42
Registrert: Søn Aug 07, 2011 8:19 pm

Re: Tilbakemelding på mix

Innlegg zalman » Man Okt 24, 2011 6:18 pm

Nå er jeg amatør i faget selv , men kan gi min personlig tilbakemelding på hva jeg ville gjort anderledes !! (og det er ikke sikkert det hadde vert bedre :) )

1.Er en kassegitar som tar litt for mye av mitt fokus i midten av lydbildet. (spesielt i starten) Kanskje pannet den litt? (mer)

2.Ville selv valgt vokalen litt mer fremme, og muligens litt mer reverb og delay!!? bare en liten smulle (noen parti i starten / slutten av ord ville jeg fått frem bedre)

3. Ellers litt generelt på trommene med lydtillpassning.

Likte ellers godt låten!

Og det er helt sikkert masse mer ideèr her inne hos andre som har mer erfaring!

Lykke til videre :)
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Re: Tilbakemelding på mix

Innlegg pattexer » Man Okt 24, 2011 8:03 pm

Okay, takk for tilbakemeldinger! :D
Zalman: Tok og senket gitaren et par db og tok og kuttet litt i "sentrum av lydbildet" på den, la på ørlite mer klang på vokalen, og fikset litt annerledes EQ/kompressor på trommene (serlig kick og skarptrommen).
Hyggelig at du likte låten og ^^

Hvis noen andre har noen flere tilbakemeldinger, så hadde det vært flott :)
pattexer
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Ons Jun 30, 2010 12:54 am

Re: Tilbakemelding på mix

Innlegg tamborin svein » Fre Des 09, 2011 9:36 pm

hei
Jeg ville prøvd å se for meg et lydbilde som passer vokalen.
Da mener jeg at vokalen er varm og rolig. dvs At lydbilde kanjane bør være vart og rolig.
Hvordan få dette til ?

1.1 Jeg ville tatt på med produsent hatten å fjernet alle basstromme slag utom 1`ern. Dette for å skape en ro over miksen.
1.2Tror du har brukt chorus ellen noe på git. Påenget er at el git er for skingrede, ville fjernet klang/chorus/diskant.
1.3 fjernet mye av comp på vokalen, heller compremert mer på master for å samle mixen mer. Nå føler jeg at vokalen er veldig kontrolert, mens bandet lever sitt eget liv. Ville gjort det omvendt. Heller kompromert bandet mer slik at bandet blir en samla enhet, og at vokalen spretter fram over hele kompet.
1.4 Mye ting foregår i inst. Ville prøvd å fokusert det rundt et inst. feks piano. Det instr. som gir mest ro til miksen. Kansje fjerne noen instr til tider ?
1.5 litt for mye under skarp.
ja.
Ja det var min mening
Uansett lykke til videre
tamborin svein
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Fre Des 09, 2011 9:17 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest

cron