[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Fireface UFX + Axe-FX ultra, hvordan koble dette?

Fireface UFX + Axe-FX ultra, hvordan koble dette?

Moderator: Ole Henrik

Fireface UFX + Axe-FX ultra, hvordan koble dette?

Innlegg keyboardwizard » Man Okt 31, 2011 6:00 pm

Hei!
er litt forvirra når det kommer til recording/reamping og AES o.l og beveger meg litt på tynn is... :)
Skal koble en Axe-FX ultra til DAW, via et RME Fireface UFX lydkort. Vil ha mulighet til å sende et uprosessert signal til logic som kan recordes før det kjøres igjennom axe'n slik at jeg har mulighet for reamping, samt at jeg vil ha best mulig lydkvalitet på det jeg recorder. er vel uheldig å gjøre for mange A/D D/A konverteringer underveis.

Siden lydkortet har AES i/o, og axen har kun AES ut, hvordan kobler jeg dette på best mulig måte?
Mener på at UFX har HI-Z input på de 4 preampene i front. og lydkortet har jo som kjent veldig god kvalitet på pre's DA/AD etc.


a) gitar -> UFX input 9 (mic/line m/hi-z) -> route til Line level output 3 på RME ( eller 4 også for stereo??) -> axe fx Instr input (hi-Z)
a) tilbakeføring av signal... fra Axe fx AES out -> RME AES input.

b) gitar -> Axe instr input -> noe glupt...

c) annet! :D

mr. dozerbabar har kanskje tips? :)

Bilde
Bilde
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm

Re: Fireface UFX + Axe-FX ultra, hvordan koble dette?

Innlegg hkh » Man Okt 31, 2011 7:35 pm

Hva med en di-boks før axen?
Ellers så skal det gå an å tappe axen i 2 trinn, et før og et etter ampsimuleringene
Les litt manual, jeg solgte axen min og husker ikke nøyaktig hvordan
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Re: Fireface UFX + Axe-FX ultra, hvordan koble dette?

Innlegg Dozerbabar » Man Okt 31, 2011 7:51 pm

DI-boks før AxeFX er tingen.

1. Gitar inn i DI-boks
2. DI-ut til lydkort (mikpreamp)
3. DI ubalansert ut/split til AxeFX
4. Disse to lydkildene routes til hvert sitt spor i DAW

Hvis du skal reampe det cleane signalet du har tatt opp router du det bare ut av en utgang på lydkortet ditt og kobler en kabel derfra og inn i AxeFX.

Alternativt, men ikke optimalt, så kan du også koble gitaren rett i lydkortet (hvis du har en instrumentinngang), ta opp signalet og route det sporet til AxeFX i realtime. Så kobler du utgangen fra AxeFX tilbake i lydkortet. Merk at du da mest sannsynlig vil oppleve latency, samtidig som signalet du sender ut av lydkortet ikke vil være et instrumentsignal og i utgangspunktet bør gjennom en reamp-boks for å få rett impedanse. Hvor mye rolle det spiller kan diskuteres.
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron