[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - zoom h4

zoom h4

Moderator: Ole Henrik

zoom h4

Innlegg robert » Man Jan 21, 2008 10:44 pm

zoom h4 er en digital opptaker i lommeformat. Jeg trenger ofte å ta opp konserter og øvinger og synes det er tungt å drasse med harddisk-recorder eller pc med kabler, mikrofoner, stativer osv. Denne greia løser alt dette med fantastisk kvalitet med opptil 96 Khz sampling med 24 bits oppløsning. Innebygd er to kondensator mikrofoner som er montert i 90% vinkel for live stereoopptak. I tillegg er det to xlr/jack -mikrofoninnganger med 24 eller 48 v fantommating, alt ved hjelp av 2 1,4 v AA batterier. Der kan du plugge inn dine studiomikrofoner. Man kan også plugge inn gitar eller keyboard og legge på effekter, delay, romklang mv. Alt dette er vel og bra. Det eneste jeg synes zoom h4 mangler er muligheten for å bruke og mikse alle lydkildene samtidig. Man må enten velge de innebygde stereomikrofonene eller de eksterne inngangene. Det hadde jo vært veldig fint å ta opp akustiske instrumenter og sang via de innebygde mikrofonene og plugge inn elgitar og bass i linjeinngangene. Men det går altså ikke. Det går heller ikke an å ta opp på 4 spor samtidig, selv om det er mulig å spille av 4 spor samtidig. Man må enten ta opp ett eller to spor samtidig. Men det kan jeg jo på min pc og laptop også. Så her kunne zoom h4 fylt et tomrom. Zoom H4 fungerere også som et lydkort via USB -kabel, men kun med de to kanalene. Jeg skjønner ikke at zooms utviklere ikke gikk resten av veien med full 4 spors inn og avspilling og miksing når de har utviklet et produkt så langt som de har gjort.
robert
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Man Jan 21, 2008 10:20 pm
Bosted: akershus

Innlegg yhoyland » Tir Jan 22, 2008 9:01 pm

Dagens rant her ja!!

Har du ENTER-tast? :lol: :lol: :lol:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg robert » Tir Jan 22, 2008 11:04 pm

Rant og ENTER tast - hva mener du?
robert
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Man Jan 21, 2008 10:20 pm
Bosted: akershus


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest