[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hjelp til å forbedre en mix

Hjelp til å forbedre en mix

Moderator: Ole Henrik

Hjelp til å forbedre en mix

Innlegg Jazzk » Man Jan 09, 2012 11:55 pm

Hei!

Jeg driver å mikser en låt for bandet mitt, har kommet et godt stykke. Nå føler jeg det har stoppet litt opp, og trenger hjelp til å komme videre.
Er det noen som kan komme med kommentarer/tilbakemeldinger på miksen, eller bare si hva de syns? Eller bare gi noen råd?
Låta er her: http://soundcloud.com/chovan/hey-now-mix-7-wav

På forhånd takk!

Hilsen Jazzk
Sist endret av Jazzk den Ons Jan 11, 2012 12:12 am, endret 3 ganger.
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm

Re: Hjelp til å forbedre en mix

Innlegg fman11 » Tir Jan 10, 2012 12:20 am

Hei,

Syns ikke dette var så verst jeg. :) Veldig catchy låt også i mine ører. :)

Det jeg reagerte på er at nivåene mellom instrumentene kanskje kan justeres litt igjennom låta, da med andre or litt automasjoner her og der. Ellers syns jeg kanskje skarpen var litt "Stor" i lydbildet kanskje prøve å sette den mer på plass. Ellers en siste ting er kanskje å prøve å bruke noen effekter for å skape et sound og dybde på bandet da det ble litt kjedelig sound for mine ører. Men utgangspunktet her er veldig bra når jeg lyttet på stereoanlegget mitt hjemme så det er bare snakk om småe justeringer her og der så er du nok i mål. :)

Men hvis du står fast så la låta ligge et par dager for å få en mer riktig objektivitet på låta. Når jeg står fast så lar jeg den ligge et par dager for deretter starte helt på scratch igjen, men jeg tar vare på den miksen jeg gjorde først. Et annet tips er faktisk å lytte til annnen musikk i samme sjanger og hør hva de gjør da løsner det ofte for meg ihvertfall. :) Det er lov å la seg inspirere av andre produsenter/lydteknikere i verden. :)
Brukerens avatar
fman11
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Tir Nov 15, 2011 9:43 am

Re: Hjelp til å forbedre en mix

Innlegg Jazzk » Tir Jan 10, 2012 9:38 pm

Takk for svaret og takk for tipset, det skal jeg prøve :)
Har nå laget en ny miks, kan høres her: http://soundcloud.com/chovan/hey-now-mix-7-wav
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest

cron