[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Få klienter til studio

Få klienter til studio

Moderator: Ole Henrik

Få klienter til studio

Innlegg zalman » Lør Apr 21, 2012 10:36 pm

Da jeg er veldig fersk i gamet, så vil jeg prøve å få inn noen artister / band i hjemmestudioet mitt...

Noen her som vil dele sine erfaringer med hvordan dere startet med å få klienter?

Er rimelig sugen på å få ERFARING innen tracking og miksing.

OG da, noen tips om hvordan jeg "skal" "oppføre" meg i studio?
har som sagt liten erfaring med andre i studio enn egentligt meg selv og noen kompiser..

Sikkert veldig mye her jeg må passe på , men regner med jeg lærer etterhvert. Først og fremst må jeg få inn noen som vil bruke tiden hos meg, og ikke minst at jeg da får en OK lyd ut til både dem og folket som skal høre det.

mvh Fersking
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Re: Få klienter til studio

Innlegg fman » Søn Apr 22, 2012 2:57 am

Det du kan gjøre er å gjøre en gratis jobb for et kompisband, ta opp 3 låter feks. og legg alt av energi i dette prosjektet for at det skal bli så bra som mulig. Da har du noe å vise til, som du kan legge ut på websider og annet media. Ta utgangspunkt i at dette skulle vært lydmessig et ferdig prosjekt så langt det er mulig med de ferdighetene du har. Bestandig vanskelig i starten, men da har du noe å promotere. Når du kommer så langt at du tar deg betalt så gi en masse goodwill og bruk ekstra tid for at ting skal bli så bra som mulig. Sakte men sikkert så blir ferdighetene bedre og plutselig så begynner både du og firmaet og vokse. Ta alt av oppdrag som er mulig innenfor din kompetanse for alt er relevant og god erfaring. :)

Når det gjelder tips om hvordan oppføre seg i studio så tror jeg på at det viktig at du finner deg selv i dette. Det jeg mener er at alle har en individuell måte å jobbe i studio. Men det viktigste jeg har lært er å lytte til kunden for det er tross alt de som betaler deg for en jobb. Lag en plan med bandet/artisten og hold deg til den. Min største lærdom angående produsering er å ha selv tillit på det du gjør, begynner du og tvile så tviler også kunden. Man har med mennesker å gjøre i slike sammenhenger så litt folkeskikk er jo greit å bruke. Snakk konstruktivt er ofte det beste. :)

Dette er nå bare mitt syn på dette, og jeg er ingen stjerne produsent. :)

Hvis du søker opp Pensados Placee på youtube hvis du ikke allerede har sett hans videoer så er det å anbefale på det sterkeste. Han legger ut 1 times videoer hver uke hvor han inviterer en haug med store produsenter og lydteknikere og han selv er også en stor produsent og tekniker. Han tar opp disse spørsmålene du spør om her og riktig fremgangsmåte for både det ene og det andre. Mye nyttig info og svar fra verdens beste produsenter/teknikere. :) Tror det ligger over 50 videoer så da har du 50 timer ihvertfall med informasjon om dette du spør om. :)
fman
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Tir Sep 11, 2007 1:41 am


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron