[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Bassfeller - hvilke type rockwool

Bassfeller - hvilke type rockwool

Moderator: Ole Henrik

Bassfeller - hvilke type rockwool

Innlegg jello » Tir Mai 08, 2012 1:50 am

Jeg har ett ganske lite kontrollrom som skal ha superchunk type demping ihjørne/tak til gulv. Tenker også å har absorbenter på sidene (første refleksjonspunkt), bak monitorene og over monitorene skråstilt vegg/tak.

Bak lytteposisjon er det en gigantisk bokhylle, halvåpen løsning mot stua - kan funke som en diffusor :wink:

Noen forslag på hvilke type Rockwool jeg skal bruke?
Espen Andersen
jello
Tørr bak øra
 
Innlegg: 38
Registrert: Søn Sep 09, 2007 10:07 pm

Re: Bassfeller - hvilke type rockwool

Innlegg XeNoMoRpH » Tir Mai 08, 2012 1:19 pm

Har selv brukt Rockwool sine lydplater og er fornøyd med resultatet. Lydplatene er de med høyest tetthet, så vidt jeg husker.

Hvis du er uheldig og ikke har en Rockwool-distributør/forhandler i nærheten (som meg, endte opp med åndsvakt dyr frakt) kan du jo sjekke ut Glava's lydplater evt. Paroc. Har dog ikke førstehåndserfaring med annet enn Rockwool.
Brukerens avatar
XeNoMoRpH
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Man Aug 08, 2011 11:42 am

Re: Bassfeller - hvilke type rockwool

Innlegg jello » Ons Mai 09, 2012 4:21 am

takker for svar

Så lyplater er kanskje best på veggene, første lytteposisjon. Har lest at superchunk saken i hjørnene skal ha lav tetthet?
Espen Andersen
jello
Tørr bak øra
 
Innlegg: 38
Registrert: Søn Sep 09, 2007 10:07 pm

Re: Bassfeller - hvilke type rockwool

Innlegg XeNoMoRpH » Ons Mai 09, 2012 7:50 am

Det var nytt for meg, men kan godt være tilfelle. Kjenner dessverre lite til superchunks. Lykke til med bygginga :)
Brukerens avatar
XeNoMoRpH
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Man Aug 08, 2011 11:42 am

Re: Bassfeller - hvilke type rockwool

Innlegg keyboardwizard » Ons Mai 16, 2012 3:59 pm

Finn plater som er rundt 50kg/m3, noe som tilsvarer "Owens corning 703" isolasjonen, som er noe av det mest vanlige i superchunks. det burde funke veldig bra. ecophon master A er 80kg m3 til sammenlikning og i overkant mye... vil fortsatt fungere, men jo høyere tetthet, jo dyrere som regel.

Husk å dekke fronten med tynn plast for å forhindre at bassfellen suger til seg alt av diskant i samme slengen :)
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron