[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - DI Boks eller ei?

DI Boks eller ei?

Moderator: Ole Henrik

DI Boks eller ei?

Innlegg bjonna78 » Tir Sep 04, 2012 4:30 pm

Hei

Vi er to gitarister som skal kjøre akustisk gitar rett til PA/mixer. Er det noen tips der ute om det lønner seg med DI boks/evnt type, eller
om man bør gå via amp? (Direkte inn i mix funker, men blir dårlig lyd fant vi ut hehe :? )
ps; er nybegynner på PA-området...

Tips og forslag settes pris på ;-)
bjonna78
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Man Jun 25, 2012 10:24 pm

Re: DI Boks eller ei?

Innlegg Lydformidleren » Tor Nov 01, 2012 12:23 am

Bruk DI-boks. Det gir, som regel, minst grei lyd og gjør at en lydmann har mye bedre kontroll på lyden, noe som er en kjempefordel.

I utgangspunktet ville jeg gått for en aktiv DI (dvs som krever strøm, enten fra batteri eller fra +48-knappen på miksen). Det er helt klart forskjell på hvor godt de låter og pris gjenspeiler ofte kvalitet. Når det er sagt så vil jeg tro at helt ok DI-bokser til noen hundrelapper bør gjøre jobben, i alle fall i første omgang.
Lydformidleren
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Tor Des 02, 2010 4:17 pm
Bosted: Stavanger

Re: DI Boks eller ei?

Innlegg HumdinGer » Tor Nov 08, 2012 9:00 am

Det finnes en overpriset aktiv DI boks som jeg bruker selv fordi det i nettopp slike tilfeller du beskriver låter veldig bra. Den heter REDDI. Vet ikke om den har Norsk importør, men det er jo bare å sjekke...
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Re: DI Boks eller ei?

Innlegg glennandrecarlsen » Fre Feb 08, 2013 4:45 am

Finnes også gode passive DI bokser som gjør jobben der du ikke har valget om å legge phantom pr kanal, men kun på hele miksen. Dette kan i enkelte tilfeller være dumt
Klotz og Radial har noen gode.

Gode aktive DIer er merker som BSS133, Countryman, Radial, osv.
glennandrecarlsen
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Man Okt 22, 2012 6:52 am


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest

cron