[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Konvertere midi til wav?

Konvertere midi til wav?

Moderator: Ole Henrik

Konvertere midi til wav?

Innlegg oekla » Ons Nov 21, 2012 10:13 pm

Hei!

Er det noen som vet om det er mulig å spille inn et midi spor i Logic, også eksportere (Bounce) det til ei wav fil?
Jeg har spilt inn ett komp som vanlig audio spor, også har jeg et midi spor som jeg har melodien, men hvis jeg skal eksportere (Bounce) så tar den bare audio sporet, men jeg vil gjerne ha med midi sporet også :)
---
Øyvind
Brukerens avatar
oekla
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Nov 06, 2012 5:15 pm
Bosted: Hvittingfoss

Innlegg zalman » Ons Nov 21, 2012 10:38 pm

Gå til ---> File ---> Export ---> track as audio. ..

Da velger du hvor du vil lagre filen og kan importere den inn til din session.
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Re: Konvertere midi til wav?

Innlegg oekla » Ons Nov 21, 2012 11:02 pm

Takk for svar :)

Når jeg går på File ---> Export ---> så er "track as audio" lys grå, jeg får ikke valgt den, men den under "All Tracks as Audio Files" får jeg valgt, men den tar ikke midi sporet.

Er det noe jeg har gjort galt kanskje, siden jeg ikke får valg "track as audio" ? Jeg har markert midi sporet før jeg skal exportere...
---
Øyvind
Brukerens avatar
oekla
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Nov 06, 2012 5:15 pm
Bosted: Hvittingfoss

Re: Konvertere midi til wav?

Innlegg Ole Henrik » Ons Nov 21, 2012 11:14 pm

Er det et MIDI spor, eller et instrument spor? Dersom det er et spor som spiller ut MIDI til en synth, er det ikke mulig å "eksportere" dette. Da må du først recorde lyden fra synthen.
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg zalman » Ons Nov 21, 2012 11:15 pm

Prøv med "høyre" klikk på midi tracket og så bounce in place ?
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Re: Konvertere midi til wav?

Innlegg oekla » Tor Nov 22, 2012 5:55 pm

Da skjønte jeg litt mer :D
Når jeg bruker de lydene som ligger i Logic får jeg eksportert, får også brukt "Bounce in place" Men når jeg tar midi opptak fra keyboardet mitt (Roland G-70) så går det ikke.

Det hadde hvert greit om man kunne tatt midi opptak fra keyboardet, også endret litt her å der også eksportert ut som wav :)

Hvordan recorder man lyden fra keyboardet som midi da?
---
Øyvind
Brukerens avatar
oekla
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Nov 06, 2012 5:15 pm
Bosted: Hvittingfoss

Re: Konvertere midi til wav?

Innlegg Adriant » Fre Nov 23, 2012 9:22 pm

Er det følgende du vil oppnå?

g70 MIDI UT -> Logic for editering -> midi ut av Logic inn i g70 MIDI INN -> audio ut av g70 inn i Logic

Hvis ja, følg følgende oppskrift (synes å huske at dette fungerer) :

1. Koble MIDI UT fra g70 til MIDI IN på lydkortet
2. I logic: lag et external midi-spor (new track-> external midi)
3. Spill inn MIDI-filen
4. Koble MIDI UT fra lydkortet til g70 MIDI IN
5. Koble AUDIO OUT fra g70 til AUDIO IN på lydkortet
6. I logic: lag et audiospor (evt stereo), og velg inngangen(e) du har brukt på lydkortet
7. Record-arm audiosporet, og ta opp audio'en som genereres når MIDI-filen blir spilt av.
8. Bounce/eksporter
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Konvertere midi til wav?

Innlegg oekla » Fre Nov 23, 2012 10:46 pm

Ja, det blir omtrent sånn :)

Egentlig kunne jeg tenke meg å gjøre opptak i midi (new track-> external midi), og deretter gjøre litt endringer i Logic, så Bounce/eksportere som wav :)
Men det blir ikke noe bra kvalitet, det blir delay pluss at det virker som om det stopper opp litt i komp når jeg spiller på G-70´n.

Hvis jeg kjører opptak i stereo audiospor, så blir det veldig bra, men da har jeg ikke muligheten til å endre hvis jeg har spilt litt feil :roll:
---
Øyvind
Brukerens avatar
oekla
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Nov 06, 2012 5:15 pm
Bosted: Hvittingfoss

Re: Konvertere midi til wav?

Innlegg Adriant » Lør Nov 24, 2012 5:26 pm

Det begynner å gå litt i surr for min del her nå, men er det scenarioet jeg tegna opp i forrige post som er det du prøver på? I så fall kan du sjekke preferences->audio->I/O buffer for å muligens forbedre latency-problemet.

Dårlig lydkvalitet skjønner jeg ikke hvorfor forekommer..Du tar opp i stereo?

Du sier du kunne tenke deg å bounce midi direkte til wav. Det er umulig - da midi ikke inneholder lyd :)

Mulig jeg ikke svarer på det du egentlig lurer på nå, hehe... :D
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Konvertere midi til wav?

Innlegg oekla » Søn Nov 25, 2012 8:18 pm

Det er nok jeg som ikke skjønner meg helt på ting og tang her :D

Midi er noe jeg ikke har greie på (Midt sagt) Men jeg tror jeg begynner å skjønne litt nå :roll:

Jeg har koblet opp alt sånn som du tegnet opp her, og jeg får veldig bra opptak når jeg kjører opptak i stereo audio spor i Logic når spiller på mitt Roland G-70 :)

Men hvis jeg lager et External midi spor i Logic å spiller på mitt G-70 keyboard, så blir det mye rare lyder, da virker det som om at den bruker lydene fra Logic og ikke fra mitt G-70 keyboard :( Da får jeg ikke bounce/eksportert heller, og det er vel noe med det du sier at midi er bare signaler og ikke inneholder lyd, men som "Ole Henrik" sier i tidligere post, at "Da må du først recorde lyden fra synthen" så da tenkte jeg at kunne gjøre ett eller annet for å få lydene i G-70 over i Logic som midi, også at de høres ut som lydene på mitt G-70 keyboard, men tror jeg har misforstått noe der :roll:

Jeg har prøvd meg litt på å sette opp ett "software Instrument" spor i Logic å brukt lydene som ligger i Logic, og det virker veldig bra (så noe får jeg til) :D Da får jeg til og med bounce midi direkte til wav :)

Takker for at dere svarer, føler jeg har lært en del mer nå :D
---
Øyvind
Brukerens avatar
oekla
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Nov 06, 2012 5:15 pm
Bosted: Hvittingfoss


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest

cron