[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - "Mute" uønsket slag på innspillte trommer i logic

"Mute" uønsket slag på innspillte trommer i logic

Moderator: Ole Henrik

"Mute" uønsket slag på innspillte trommer i logic

Innlegg zalman » Søn Jun 23, 2013 7:40 am

Hei.


Har spillt inn akustiske trommer, og trommisen har spillt på hihaten rett etter et cymbalslag for og følge klikket. ( er en stopp mellom intro ---> vers )
Jeg bruker ikke hihat mikk, så alt går gjennom OH. Så det jeg er ute etter er hvordan mute / ta vekk de slaga så det hørres mest naturligt ut? Å kun markere slaga og mute synest jeg ble unaturligt.

NB : kun trommene som er spillt inn , så kansje det ikke gjør noe i en full mix?
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Re: "Mute" uønsket slag på innspillte trommer i logic

Innlegg Adriant » Man Jun 24, 2013 5:51 pm

Altså, hihaten spilles i takt med klikket mens cymbalene "synger"? Dersom begge lydkildene klinger samtidig, er det ikke så mye du kan gjøre uten at det går utover cymbal-lyden. Det du kan prøve, er å finne noen av de mest irriterende/fremtredende frekvensene i hihat-slagene og automatisere en heftig og nåletrang dupp akkurat på disse frekvensene når hihaten spiller... Slikt har uansett en tendens til å medføre myyye arbeid og et, som oftest, lite tilfredsstillende resultat. Gjør et nytt opptak? :D
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: "Mute" uønsket slag på innspillte trommer i logic

Innlegg FinnArild » Tir Jun 25, 2013 12:15 am

Evt. klippe inn fra et annet sted i låta med samme struktur hvor trommisen ikke gjør dette ...
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron