[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Sonar X2 - Klipp og lag nye prosjekter. HJELP

Sonar X2 - Klipp og lag nye prosjekter. HJELP

Moderator: Ole Henrik

Sonar X2 - Klipp og lag nye prosjekter. HJELP

Innlegg Bråtnes » Fre Nov 29, 2013 11:34 am

Hei,

Bruker Sonar X2 til å recorde/mikse livekonserter. Uten at det nødvendigvis er den beste måten å gjøre det på er dette min fremgangsmåte for å lage et prosjekt pr låt, etter at hele settet er tatt opp i ett.

1. Åpner prosjektet med hele settet.
2. Spillter alle spor på samme plass før og etter riktig låt. Og kopierer dette
3. Åpner en template jeg har laget til formålet med standard routing og plugs osv.
4. Limer inn det kopierte materialet.
5. Lagrer som nytt prosjekt og har IKKE krysset av på "copy audio files"

Allikevel så blir det lagd nye wav-filer av sporene jeg har klipt ut av, og ikke nok med det. De filene inneholder hele settet de også. Så på den måten blir det noe så veldig med store wav-filer etterhvert. Jeg trodde det var mulig å bruke samme lydfil som kilde på alle prosjekter.

Hva gjør jeg galt her? Er det noen enkle innstillinger, eller er det hele framgansmåten som blir feil?
Jeg liker å jobbe i skya fra bode band-studio og hjemmestudio og da er det noe dritt med så enormt med lagringsplass som trengs.
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Re: Sonar X2 - Klipp og lag nye prosjekter. HJELP

Innlegg Bråtnes » Tor Des 05, 2013 6:30 pm

Ser ut som at løsningen var å fjerne haken ved "copy audiofiles" ved importering av filer, dette ligger under preferences en plass.
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Re: Sonar X2 - Klipp og lag nye prosjekter. HJELP

Innlegg H-Musikk » Lør Des 07, 2013 11:41 am

Når du bare splitter sporene så er nok hele sporet fortsatt helt (like langt) men "det du ser" er det du har splittet (om du f.eks. drar i enden av fila vil du nok se at det ligger lyd der også (neste sang)
Når du ikke bruker "copy audiofiles) ligger de fortsatt i den originale fila/prosjektet som du har tatt opp i utgangspunktet.
Tipper løsningen din er bruke funksjonen "Apply timing" (tro den heter det for audio også) Da vil sporet bli fysisk delt opp. Disse kan du kopiere inn i det nye prosjektet (og husk å bruk Copy audifiles...ellers går du fort i surr på hvor audiofilene er plassert.
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron