[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Noen som vil gi en tilbakemelding?

Noen som vil gi en tilbakemelding?

Moderator: Ole Henrik

Noen som vil gi en tilbakemelding?

Innlegg zalman » Tor Jan 09, 2014 11:34 pm

Hei!

Vi har spillt inn en låt, og tenkte vi kunne slenge den ut her, rett og slett for og få en tilbakemelding.

Ønsker "SLAKT"--

SI akkurat hva du mener, gi oss en feedback på arrangering, lydvalg, miksing, osv osv rett å slett en helhet.

HVA kan vi gjøre for å bli bedre?

Dette er ikke proffisjonelt innspiilt og mikset. Kan nok med handa på hjerte si at det er blitt brukt litt for lite tid på selve innspillinga, så der er jeg / vi klar over en forbedring til neste sang. bruke mer tid på å få mer rett lyd inn før RECORD....
Men gjerne noen tips der også på enkle grep som vi kan gjøre for og få et større lydbilde osv..
(Miksing er også noe jeg MÅ bruke mer tid på å lære mer. Eq / Compressor osv osv)


På forhånd takk..


http://www.thelastkick.com/Star_Remix.mp3
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Re: Noen som vil gi en tilbakemelding?

Innlegg H-Musikk » Lør Jan 11, 2014 2:38 pm

Første ting jeg tenker på er at de cleane gitarene i versene er alt for mektige, når det skal smelle til med vrenggitarer (på ref. eller bridge eller hva det er) så faller det hele litt sammen... generelt kan du sikkert kutte bass på det meste borsett fra dus og bass selvsagt. Basskutt er en fin ting :-) Vokalen er etter min smak litt lav noen plasser, men dette kan godt være pga kompet (gitarene spesielt) er for feite :-)
Bassgitaren hører jeg kun en gang :-( i et break...
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Noen som vil gi en tilbakemelding?

Innlegg zalman » Søn Jan 12, 2014 12:51 am

Oi !! !!

Er ikke rart du ikke hører bassen.. la ut feil versjon :)

http://www.thelastkick.com/star_remix.mp3
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Innlegg zalman » Søn Jan 12, 2014 12:30 pm

Og har noen noe å si om arrangeringa så ønsker vi gjerne tilbakemelding. Slik vi vet hva vi har og jobbe videre med.

Som nevnt tidligere så er tips å slikt til forbedring av både innspilling og miksing også et punkt vi ønsker "slakt" .
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Re: Noen som vil gi en tilbakemelding?

Innlegg keyboardwizard » Man Jan 13, 2014 2:39 pm

Her er mine umiddelbare ting: (hørt på et crappy pc-anlegg)

bør nok automatisere litt på vers/refreng.
- Det virker som lydnivået er "lavere" når vreng-gitarene kommer inn.
- vokal er litt lav
- vanskelig å oppfatte hva som er hovedkomp på vers. clean gitar og kassekomp går litt inni hverandre
- clean gitar er for høy
- Rydd frekvensene på de ulike instrumentene
- høres ut som romklangen ikke er så autentisk. kjører du alt i aux, eller mye forskjellige klanger? bruk en som hoved til aux og heller legg på ekstra ting andre veier slik at det høres ut som det er spilt inn i samme rom.
- Melodisk sett så gav sangen meg litt lite, kanskje bygge litt mer rundt en stemning -og bygge dette opp mot refrenger og bridge?

ellers ikke så verst. 8)
keyboardwizard
Aktiv
 
Innlegg: 156
Registrert: Tir Jul 29, 2008 4:40 pm

Innlegg zalman » Tir Jan 21, 2014 5:41 pm

Takk for svar.


Skjønner hva du mener med klangen, at ting kansje ikke er "limet" i sammen.

Er rådet å spille inn så clean som mulig? For så å ha en klang på MIX bussen? Å krydre litt på hver enkelt spor om nødvendig?
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest