[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Pro Tools 10 bus-clipping

Pro Tools 10 bus-clipping

Moderator: Ole Henrik

Pro Tools 10 bus-clipping

Innlegg Adriant » Lør Mai 03, 2014 2:24 pm

Jeg har et PT10 HD-system som kjører på en mac pro med c24 og HD i/o. Da HD-kortet har 1 analogkort og et digitalt, har jeg også en Focusrite Octopre koblet til via adat og syncet med klokka fra HD-kortet.

I mangel på bedre måter å forklare problemet:

1. Jeg setter opp en send (sendA) fra ch1 (feks kick) til bus 1-2
2. Setter opp auxen (aux1) og velger input bus1-2 og output1-2 (main out som går til høyttalerne i kontrollrommet), og skrur opp sendA-level
3. Aux1 vrenger nå noe helt vanvittig, og meteret på auxen holder seg jevnt rundt -5. Det ser ut omtrent slik som når man setter en for heftig limiter på masterbussen - ingen bevegelse.
Og her kommer årsaken til min forundring:
4. Selv om jeg setter sendA til pre-fader, og skrur ned både sendA-level og aux1-volum, opplever jeg liten forskjell i både volum og vrengens karakter. Vrengen det er snakk om er type decapitator i punish mode med drive skrudd til 10... :D

Jeg ser altså ingen grunn til at det skal vrenge. ch1 vrengte ikke på vei inn, vrenger ikke under avspilling og metrene på ch1/sendA/aux1/master fader går langt fra i rødt. Det eneste som visuelt sett antyder at noe ikke er som det skal er som sagt at meteret på aux1 står bom stilt rundt -5...

Noen som kan hjelpe?
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest

cron