Jeg valgte alternativ 3, men vet ikke helt om det er rett. Jeg forsøker å gjøre ting enkelt men har et standard oppsett med 1 hall, 1 rom, lang + kort plate, lang + kort gate, 4 dels delay for vokal (3-4 repetisjoner), 8 dels delay for vokal, 4 dels delay for instrumenter (2-3 repetisjoner), 8 dels delay for instrumenter, pingpongdelay, echofarm for ekko effekter, harmoniser og flanger. Da blir det muligens feil å krysse for "litt klang på en god dag"
Jeg har brukt dette oppsettet siden jeg så Charles Dye´s "Mix it like a record" dvd, og det er veldig hendig, det er ikke så ofte jeg trenger å sette opp ekstra effekter, og alt ligger på faste busser. Når det gjelder bussing har jeg ofte en stereobuss til trommer som går innom en SSL kompresser, men holder gjerne basstromma utenom denne bussen, for maks trøkk i bånn. Min "hoved" basstromme er som regel et sample uansett om det er spillte trommer eller ikke, så dermed er den rimelig jevn. Av og til har jeg to parallelle busser på trommer, der den ene er klemt noe fryktelig for å tyne maks ut av rommet, men som regel liker jeg å gjøre dette med klang anyway. Jeg bruker mer og mer VCA busser i PT, som er helt genialt for å dra opp og ned de forskjellige instrumentgruppene uten å føkke til automasjoner (les bli sittende fast i automasjoner) osv.